Onnodig verlies F1 na zwakke eerste helft

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 1.7

13 februari 2016 9:00

Gerco de Ruiter

De 2e wedstrijd van de competitie was thuis tegen Groote Lindt. Zij hadden hun eerste wedstrijd gewonnen waar wij die gelijk hadden gespeeld. Op een toernooi eerder dit seizoen hadden we ze al eens met 3-0 verslagen. Nu maar afwachten of we er niet te gemakkelijk over zouden denken. Karsten was een weekendje weg dus vandaag met 8 spelers.

Om 9.00 mochten we spelen op een nog een klein beetje bevroren veld. Meestal betekenen 9 uur wedstrijden niet veel goede voor ons. we begonnen wel goed en zette Groote Lindt direct onder druk. Er volgden een aantal geblokte schoten en corners maar geen doelpunten. We werden steeds slordiger en gingen de duels ook steeds minder vaak aan. En al snel gebeurde wat je dan kan verwachten. Een onoverzichtelijke situatie voor ons doel, een zwak schot van Groote Lindt wat zo langs Noud en Stan het doel in rolt. 0-1. Er gebeurde niet veel meer voor de rust.

In de rust werd er duidelijk aangegeven dat je wel je best moet doen want anders win je nooit.
Vol goede moed snel weer naar buiten om de achterstand recht te zetten.

Vol enthousiasme begonnen we aan de 2e helft. Groote Lindt kwam er niet meer aan te pas. De ene na de andere aanval volgde maar steeds waren we niet zuiver in de afronding. Meer dan 10 corners volgden maar ook deze gingen er niet in. Groote Lindt vond het wel best en bleef met alle spelers voor het doel hangen. Een aantal mooie schoten van Kyan werden mooi gered door de keeper en eenmaal zelfs door een speler van de doellijn gekopt. Een minuut voor tijd kwam Groote Lindt er 1x uit en counterde naar de 0-2. Dat is pas effectief.

Even een mindere periode voor de F1 Maar het voetbal was de 2e helft gelukkig wel goed. Nu een paar weken rust, goed oefenen op het afronden en de corners en dan gaat het straks vast weer goedkomen.