Interview Sven Boogaard

Sven Boogaard

Verliefd, verloofd, getrouwd?’

Getrouwd

Naam partner, evt. kinderen:

Rianne Boogaard, 2 dochters Liv (bijna 3), Mana (0)

Woonplaats:

Hardinxveld-Giessendam

Wat is je favoriete sport?

Voetbal uiteraard

Hoe ziet je ideale zaterdag er uit?

De ideale zaterdag bestaat uit wat leuks doen met het gezin, in de middag naar de voetbal en in de avond nog een gezellige afsluiter met vrienden.

Lid BC VVH sinds?

Sinds begin dit jaar

Waarom ben je lid geworden van de Business Club?

Na het stoppen met voetballen heb ik altijd de behoefte gehouden om binding met de vereniging te houden. O.a. door te komen kijken wanneer de selectie elftallen thuis spelen, af en toe een potje padel te spelen, maar dus ook het lid worden van de business club is voor mij een manier om binding te houden met de voetbalvereniging. In de business club zitten veel leden die ik goed ken wat ook zorgt voor de nodige gezelligheid.

Van welk bedrijf ben je?

BLAU Consultancy B.V.

Wat is jouw rol?

Samen met Jos Laurs ben ik eigenaar van deze organisatie.

Wat doen jullie precies?

Wij zijn een consultancy bureau en voeren diverse opdrachten uit met name binnen het publieke domein. Binnen impactvolle trajecten brengen wij veranderingen tot stand en we zijn hiermee van toegevoegde waarde voor onze opdrachtgevers. Organisaties waar je aan kunt denken zijn gemeenten, provincies, rijksoverheid, publieke veiligheid, waterschappen, omgevingsdiensten en het openbaar vervoer.

Wat is jullie onderscheidend vermogen?

Onze inhoudelijk kennis zit zowel op projectmanagement als op recruitment. Door deze combinatie hebben we een organisatie waarin we onze diensten breed kunnen aanbieden. Wij hebben consultants in dienst die opdrachten uitvoeren. Dit kan bijvoorbeeld zijn in de rol van projectmanager, project- en programmaondersteuner, programmamanager, adviseur en als interim manager in de lijn van de organisatie.

Daarnaast hebben wij recruiters in dienst die zorgen voor de ingangen waardoor onze consultants op opdracht zitten, maar deze dienstverlening gaat breder. De recruiters bemiddelen zzp’ers uit ons netwerk naar passende opdrachten en voeren zelf ook interim recruitment opdrachten uit bij onze opdrachtgevers.

Door deze diensten zijn wij zichtbaar binnen veel organisaties. Dit vullen wij aan met een praktische en nuchtere instelling om zo snel van waarde te kunnen zijn en te blijven. Een ander punt is dat wij onszelf zien als generalisten. We zorgen dat we middels o.a. certificeringen en kennissessies een brede achtergrond hebben. Hierdoor zijn we niet afhankelijk van specifieke opdrachten, maar zijn we in staat zeer uiteenlopende opdrachten uit te voeren. Dit kunnen we dus aanbieden in onze dienstverlening en zo bewegen we tijdig mee met de markt. Deze instelling en denkwijze verwachten wij van onszelf, maar ook van onze collega’s die bij BLAU in dienst zijn.

Wat zijn tot nu toe je ervaringen met de BC?

Die zijn tot op heden zeer goed. Één keer mee gegaan met een uitje en met de eerste plaats weer richting huis gegaan😊. Verder de gezelligheid die ik op voorhand had verwacht was ook aanwezig! Daarnaast vind ik ook waardevol om in de eigen regio enige bekendheid te hebben en dat mensen weten wat je doet met je organisatie. Daar is deze business club ook zeker voor geschikt.