Interview Chris Verschoor

Chris Verschoor kijkt positief naar de toekomst

Inmiddels is het alweer ruim een jaar geleden dat de touringcars van Verschoor Reizen nog vele kilometers konden maken. Zoals voor veel ondernemers zijn het lastige tijden voor het familiebedrijf, maar Chris Verschoor heeft snel kunnen schakelen. ,,Het is makkelijk om te blijven hangen in wat je allemaal niet kan of mag, maar daar komen we niet verder mee. Sinds de touringcars stil staan zoeken we naar alternatieven en kijken we naar wat juist nog wél mogelijk is. De vaste lasten gaan ook grotendeels door, dus er moet toch geld worden verdiend om te proberen de kosten zoveel mogelijk te dekken. In deze uitzonderlijke situatie wordt er een beroep gedaan op je creativiteit en dat is ook weer een uitdaging op zich”, stelt de ondernemer.

Door Mike Rijnders
AAA_3986.jpg

Chris Verschoor (28) is de vierde generatie uit het Hardinxveldse familiebedrijf Verschoor Reizen, dat in 2023 honderd jaar bestaat. Naast dat hij bij Verschoor Reizen al grotendeels de lijntjes uitzet vanaf kantoor, is Chris ook nog als chauffeur te vinden in de touringcars. ,,Dat vind ik nog steeds hartstikke leuk om te doen, maar wellicht dat ik op termijn iets minder achter het stuur zal zitten”, doelt hij op het feit dat hij met de tijd zijn ouders op zal volgen bij Verschoor Reizen.

Zoals gezegd heeft men bij Verschoor Reizen in 2020 niet bepaald stilgezeten tijdens de coronacrisis. Afgelopen najaar nam Verschoor zelfs het bedrijf E.G.A.O. over; de voormalig touringcar-concurrent uit Hardinxveld-Giessendam. Dat was slechts één van de initiatieven die het bedrijf de afgelopen tijd in het leven heeft geroepen. Tijdens de zoektocht naar alternatieven voor de touringcars, is Verschoor Reizen daarna onder andere uitgekomen bij het opzetten van een eigen wasstraat; ABV Cars. ,,Daar hadden we al de beschikking over, omdat we onze touringcars zelf wassen in onze wasstraat als ze een dag op pad zijn geweest. De stap naar een wasstraat was daarom zo gemaakt en dat gaat op zich redelijk goed”, legt Chris uit. De chauffeurs die normaliter achter het stuur van de touringcars zitten, poetsen nu voornamelijk auto’s voor zowel bedrijven als particulieren. Chris vult aan: ,,Iedereen kan bij ABV Cars terecht en je krijgt de auto echt weer “als nieuw” terug als wij er mee klaar zijn. Met de lente en zomer in het vooruitzicht is er ook veel vraag naar het poetsen en polijsten van boten, want ook dat is geen probleem voor ons en doen we graag.”

Naast de wasstraat is Chris ook nog steeds druk met TravelCheq; een initiatief wat hij enkele jaren geleden is gestart. Het concept van TravelCheq is eenvoudig doch doeltreffend: het bedrag op de TravelCheq is te verzilveren als je een reis boekt bij een van de aangesloten reisorganisaties. ,,Praktisch overal bestond al een cadeaubon voor, denk maar aan kleding, boeken, grote online ketens, etc. Maar niet voor vakanties, bedacht ik me toen. TravelCheq is eigenlijk een cadeaukaart voor reizen”, licht Chris toe. Echt verbaasd over het succes van TravelCheq is hij overigens niet. ,,Het is het perfecte cadeau voor alle gelegenheden en voor iedereen, want wie houdt er niet van reizen? Ook veel bedrijven kiezen voor TravelCheq, bijvoorbeeld als kerstgeschenk voor het personeel. Hoe leuk is dat?”

Tot slot is Verschoor Reizen ook volop bezig met de voorbereidingen voor de zomer van 2021. Chris vertelt: ,,We hopen dat er tegen die tijd wat meer mogelijk is wat betreft reizen en toerisme. We willen vanaf de zomer hop-on-hop-off bussen in gaan zetten langs de bezienswaardigheden in de polder. Inmiddels hebben we ook een project op touw gezet genaamd ‘Cow-E’; een 2-persoonswagen waar men een GPS-tour mee kan volgen door de polder. Dankzij een circa 3 uur durende audiotour in het Nederlands of Engels ziet men dan heel veel mooie dingen. Iedere Chinese toerist vindt dit prachtig!” Meer informatie over ‘Cow-E’ is te vinden op de website van Verschoor Reizen of www.cow-e.com.

Cow-E.jpg

Al met al hoeft Chris Verschoor zich niet bepaald te vervelen tijdens de coronacrisis. ,,Al hoop ik ontzettend dat alles snel weer zo normaal als mogelijk wordt”, voegt hij toe. Als bestuurslid en vicevoorzitter van de businessclub van v.v. Hardinxveld, mist hij de gezelligheid rondom de zaterdagmiddagen wel. ,,Dat mag van mij ook snel weer beginnen, al heb ik de laatste jaren helaas steeds minder tijd voor het voetballen op zichzelf. Ergens vind ik het jammer, maar het bedrijf heeft prioriteit. Daarnaast zijn er veel goede jeugdspelers die mijn positie bij het eerste elftal ook prima kunnen invullen. Dat vind ik juist een logische en goede ontwikkeling. Tot slot heeft hij voor leden van de businessclub van v.v. Hardinxveld nog een leuke actie bedacht. ,,Als leden vòòr 1 mei van dit jaar een bus boeken bij Verschoor Reizen, krijgen zij het polijsten van 1 auto (t.w.v. € 200,-) van mij cadeau”, aldus Chris Verschoor.