Hardinxveld in extremis naar een gelijkspel

sv Parkhout 1

Marnix Trouwborst (scrimmage)
Jardell Adamson
Assist: Lex de Gier
Nordin Chentoef (intikker)
Aron van Andel (intikker)

2e klasse G

24 februari 2024 14:30

B. Cakir

Sportpark Sluisweg
Sluisweg 131 A
3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM
tel. 0184-612956

Diep in blessuretijd wist Hardinxveld er afgelopen zaterdag nog een gelijkspel uit te slepen tegen sv Parkhout.
Aron van Andel wist in de extra tijd de bal binnen te tikken nadat Vincent van Lopik de bal nog wist terug te leggen vanaf de achterlijn en daarmee Hardinxveld toch nog een punt bezorgde deze middag.

Het veld lag er afgelopen zaterdag weer goed bij, zodat er op het hoofdveld gespeeld kon worden en de vele toeschouwers lang de lijn ook de tribune konden benutten.
De wedstrijd werd op gang gefloten door scheidsrechter Cakir, nadat de pupillen van de week de 1e aftrap mochten verrichten.
Het eerste gevaar kwam van sv Parkhout na een lange inworp, maar Jaimy de Jong was meteen attent op de inzet van dichtbij. Daarna was het Hardinxveld dat een aantal keren gevaarlijk voor het doel van sv Parkhout kwam, maar Danny van de Bout vond keeper van Oort op zijn weg en kort erna had de 1e goal voor Hardinxveld moeten binnen liggen, maar Aldo Tagliasacchi schoot de bal van een meter op zeven, helaas over het doel.
Goed vijtien minuten verder was het dan wel raak. Uit een corner was het Marnix Trouwborst die via een scrimmage de bal het laaste zetje kon geven en zo de 1-0 op het scorebord zette.
De gasten uti Nieuwegein hadden nog niet veel laten zien en wisten eigenlijk pas rond de vijentwintigste minuut voor de tweede keer een schot op doel te plaatsen via Timo Meerding, maar Jaimy de Jong stopte de bal vakkundig.
sv Parkhout was daarna wel wat dreigender dan Hardinxveld, maar het leidde niet tot veel gevaar. Het gevaar kwam eigenlijk weer van Hardinxveld net voor rust. Een corner van Hardinxveld werd in eerste instantie goed ingekopt door Aron van Andel, maar net op de lijn weg getikt en in de opvolgende scrimmage was het Sander de Boon die de bal naast kopte. Ruststand was derhalve dan ook 1-0.

Na de thee, kwamen de teams zonder vervanging de kleedkamer uit voor de 2de helft.
Deze was goed vijf minuten op gang toen er plotseling de gelijkmaker viel. Onoplettendheid in de verdediging van Hardinxveld gaf Parkhout de kans de gelijkmaker binnen te tikken.
Na de goal moest ook nog Roy van 't Hoog er geblesseerd af en hij werd vervangen door Lex de Gier. Ook Aldo Tagliasacchi ging er vanaf en werd vervangen door Owen Muller.
Met frisse aanvallers ging Hardinxveld weer op jacht naar de voorsprong en die kwam ook vrij snel. Lex de Gier wist met een splijtende pas Danny van de Bout te vinden, die alleen op de keeper af kon gaan en de bal beheerst binnen schoot voor de 2-1.
Helaas voor de thuisclub en alle Hardinxveldse toeschouwers was het vijf minuten later al weer gelijk.
Een vrije trap die in de zestienmeter terecht kwam werd ongelukkig door Vincent van Lopik over de uitkomende Jaimy de Jong in eigen doel gekopt. 2-2
Hardinxveld probeerde daarna weer aan te vallen, maar sv Parkhout zette de boel goed vast en wist vijf minuten na de gelijkmaker de bal eenvoudig te veroveren aan de linkerkant van het veld en zonder veel tegenstand doorlopen na de rand van de zestienmeter waar de speler van sv Parkhout de bal voorgaaf op de geheel vrijstaande nordin Chentouf, die hem eenvoudig binnen tikte voor de 2-3.

Nog goed 10 minuten te spelen voor de thuisclub om een nederlaag af te wenden tegen een stug verdedigend sv Parkhout. Hardinxveld stuurde aanvoerder Vincent van Lopik naar voren als extra spits, maar het leverde nog niet het gwenste resultaat op tot aan de vijfde minuut in de blessuretijd die de goedleidende scheidrechter Cakir er had bij getrokken.
Een lange inworp werd voor het doel gegooid en het was Vincent van Lopik die de bal van achterlijn nog wist terug te tikken op de vrijstaande Aron van Andel, die de bal achter keeper van Oord wist binnen te schieten. 3-3
De gelijkmaker in extremis voor de thuisclub, wat hierdoor uitermate goed wegkwam.

Waar vorige week het ongenoegen was van een punt, na een verdienstelijke 2de helft, was er nu ontevredenheid over het weggeven van de voorsprong in de 2de helft, maar uiteindelijk het geluk hebbende van de zeer late gelijkmaker.
Het blijft hiermee spannend onderin, waar alle clubs dicht bij elkaar blijven.

Wil je de hoogtepunten van de wedstrijd bekijken, dan kijk verder op YouTube.

Volgende week zaterdag speelt Hardinxveld uit bij Theole.
Let op, de wedstrijd word gespeeld in Wadenoijen op sportpark de Iepengaard om half 3.