Hardinxveld vergeet wederom te winnen.

S.V. Houten 1

Assist: Lex de Gier
Owen Muller (schot)
Leon de Lange (schot)
Pim van Dongen (schot)

2e klasse G

18 november 2023 14:00

A.H. van Rijnsbergen

Sportpark Oud Wulven
Oud Wulfseweg 2
3992LT
HOUTEN

Hardinxveld trad afgelopen zaterdag aan in en tegen Houten.
De WSB brigade van trainer Theo de Boon moest dit echter wel doen zonder een aantal vaste krachten.
Keeper Aschwin Bakema, Roy van 't Hoog waren nog geblesseerd en Collin de Kok was afwezig vanwege een vakantie.
Daardoor verdedigde de 52-jarige keeperstrainer Arie Vernooij de goal en was Owen Muller de vervanger van Collin de Kok.

Onder de stromende regen blies scheidsrechter van Rijnsbergen af voor het begin van de wedstrijd. De eerste mogelijkheid was voor de thuisclub SV Houten, maar de bal verdween in het zijnet van het doel. Daarna was het Hardinxveld wat via een mooie aanval Danny van de Bout in stelling bracht, maar deze zag zijn schot gekeerd worden door de doelman Bronk van de thuisclub.
Hardinxveld bleef daarna het beste van het spel behouden en dat resulteerde in een volgende kans. Nu was het Xander Peursem die kon opstomen via links en helaas zag hij de vrijstaande Danny van de Bout niet en besloot zelf te schieten wat wederom een prooi was voor keeper Bronk. Hardinxveld had echter de zwakte in de verdediging gevonden want een paar minuten later was het wel raak. Een goede actie van Lex de Gier, die daarna het overzicht behield en Danny van de Bout aanspeelde op de rand van de zestienmeter. Deze bedacht zich geen moment en knalde de bal met een streep achter de kansloze keeper Bronk voor de 0-1.

Hardinxveld bleef daarna doorgaan en had het weinig te duchten van de thuisclub.
Na weer een vloeiende aanval was het nu Owen Muller, die geheel vrijstaand de bal in zijn voeten kreeg gespeeld. Vanaf zeker 20 meter krulde hij de bal in de verre hoek van de goal over de lange doelman Bronk. 0-2.
Er waren 30 minuten gespeeld en de thuisclub had zich nog niet echt voor de goal van Hardinxveld laten zien. Het mocht eigenlijk van geluk spreken dat het 0-2 bij rust bleef.

Spelers en toeschouwers zochten de warmte van kleedkamer en of kantine op, om een beetje te drogen, maar dan moet je eigenlijk wel een tweede set kleding bij je hebben.
De enige die dat wel had voor het begin van de tweede helft was de scheidsrechter.

Beiden teams begonnen aan de tweede helft waar het nu even droog was.
Het speelveld bleef echter zeer nat en dat was na vijf minuten in de tweede helft bijna fataal voor de thuisclub. Keeper Bronk dacht de bal te stoppen, maar deze rolde iets harder door waardoor de attente Lex de Gier de bal in een leeg doel dacht te gaan schieten, maar hij was te gehaast en i.p.v. door te lopen mikte hij vanaf twintig meter naast het lege doel van Houten.
Dit was de mogelijkheid voor Hardinxveld op eigenlijk meteen de nekslag te geven aan SV Houten, maar vergaat deze 100% kans te verzilveren.
De voetbalweten zijn helaas hard, want drie minuten later ziet de verdediging de linkerspits nu eens een goede actie maken en een dito voorzet aftegeven op de inlopende Leon  de Lange, die van dichtbij de 1-2 laat aantekenen.
Hardinxveld moet daarna helaas Pieter Kroon wisselen met een blessure en voor hem komt Aron van Andel het veld in.
De thuisclub gaat verwoed op zoek naar de gelijkmaker en dat leidt tot een aantal overtredingen van Hardinxveld, waarbij onder Robin Bezemer geel krijgt. Deze word hierna dan ook snel gewisseld voor Marnix Trouwborst.
Marnix staat koud in het veld en krijg een mooie mogelijkheid, nadat Lex de Gier weer slim de bal tussendoor had gestoken. Marnix ziet echter zijn inzet naast gaan.
Hardinxveld blijft het echter proberen, maar loopt een aantal keren aan tegen de zeer gewillig vlagende assistent-scheidsrechter van Houten, die bijna op iedere diepe bal de gevaarlijk word met zijn vlag omhoog staat.
Aan de andere kant is het SV Houten dat steeds meer spelers in stelling weet te brengen om keeper Arie Vernooij te verschalken, maar deze laat zien dat hij het keepen nog niet is verleerd en houd met een aantal reddingen Hardinxveld op de been.
De uitvallen van Hardinxveld blijven echter een plaag voor de thuisclub en ze hebben wederom gelukt dat de voorzet van Danny van de Bout op Lex de Gier via een carambole tot corner wordt verwerkt. Wederom het geluk niet aan zijn zijde.
De voetbalweten zijn hard, want kort hierna weet SV Houten dan wel de gelijkmaker te forceren. Het is uiteindelijk Pim van Dongen, die gelijkmaker weet binnen te tikken 2-2.
De laatste tien minuten zijn dan ook billen knijpen voor Hardinxveld, wat steeds meer wordt teruggedrongen en mag stand-in keeper Arie Vernooij bedanken voor nog een aantal zeer belangrijke reddingen die Houten van een derde doelpunt afhouden.

Hardinxveld speelde een fantastische eerste helft en had Houten op de slachtbank liggen, maar vergat de derde en waarschijnlijk bevrijdende treffen kort na rust te scoren.
Hardinxveld blijft hierdoor negende in deze competitie waarbij de onderliggende verschillen tussen de teams klein blijven.
Volgende week ontvangt Hardinxveld thuis de nummer vijf met slechts 4 punten meer.
GJS uit Gorcum komt op bezoek, wat jongslede in de laatste minuut een gelijkspel moest toestaan.