Verlies Hardinxveld in Zaltbommel

van Heemstraweg-west 27
5301PZ
ZALTBOMMEL

Hardinxveld trad afgelopen zaterdag aan in Zaltbommel tegen Nivo Sparta.
Nivo Sparta, de voormalige ploeg van trainer Theo de Boon, stond voor de ze wedstrijd 1 punt achter Hardinxveld, maar was in alle thuiswedstrijden nog ongeslagen.
Hardinxveld moest helaas keeper Bakema missen vanwege werkzaamheden en had in Jaimy de Jong, die zijn officiële debuut maakte, als vervanger onder de lat staan.

Op Sportpark de Watertoren was het nat en winderig en na de opkomst van de spelers kon scheidsrechter van Heeswijk, de wedstrijd laten aanvangen.
De wedstrijd was nog niet koud opgang en Nivo Sparta kreeg met Mohammed Nikbahkt zijn eerste kans, maar gelukkig voor Hardinxveld ging dit schoot naast de goal.
Tien minuten later was het echter wel raak voor Nivo Sparta. Een misverstand achter in de verdediging gaf Frenkie Schaap eenvoudig de kans om de 1-0 achter keeper Jaimy de Jong binnen te schieten. Hardinxveld probeerde daarna wat terug te gaan doen via Danny van de Bout, maar zijn voorzet was niet goed genoeg om gevaar te stichten voor de goal van Nivo Sparta. Na een inworp van Hardinxveld kreeg Pieter Kroon de bal in de voeten en wilde terug spelen op Vincent van Lopik, maar deze bal was onnauwkeurig waardoor Nivo Sparta meteen de bal kon overnemen en een snelle aanval kon opzetten en Iain Brands vrijspeelde voor het doel van Jaimy de Jong. De spits van Nivo Sparta tikte de bal eenvoudig in het doel voor de 2-0.
Na een kwartier spelen keek Hardinxveld dus wederom tegen een 2-0 achterstand aan. Wist de WSB brigade dit, net als vorige week, weer goed te maken?
Het eerste schot van Hardinxveld kwam na goed twintig minuten van Collin de Kok. Vanaf vijfentwintig meter probeerde hij keeper Katerberg te verschalken, maar deze wist de bal op tijd te keren. Verder was het tempo te laag en onnauwkeurig en wist men vanuit achteruit of van het middenveld nauwelijks de aanvallers in stelling te brengen. Nivo Sparta was daarin tegen een stuk gevaarlijkere met veel positie wisselingen en variatie in het aanvalsspel onder aanvoering van aanvoerder Frenkie Schaap.
In een van de vele aanvallen moest Lex de Gier, de aanval van Nivo Sparta onderbreken, wat hem een onterechte gele kaart opleverde van scheidsrechter van Heeswijk.
De vrije trap van een meter of dertig werd keurig bij de tweede paal neergelegd en daar stonden twee Nivo Sparta spelers geheel vrij en was het wederom Frenkie Schaap die scoorde.
3 – 0, na dertig minuten spelen. Net voor rust kwam het wederom goed weg. Een steekbal op Iain Brands werd ter nauwe nood onderschept door keeper de Jong, die hard in botsing kwam met Iain Brands, maar gelukkig konden beiden verder na een behandeling.
Het was een dramatische 1ste helft voor Hardinxveld.

Trainer Theo de Boon greep in tijdens de rust en haalde Xander Peursem en Pieter Kroon eruit en bracht daarvoor Robin Bezemer en Owen Muller in de ploeg, om hiermee wat meer strijdlust en creativiteit in het team te brengen. Nadat de tweede helft op gang was gebracht was het echter alweer snel Nivo Sparta wat het betere van het spel liet zien. Uit een corner werd de bal keihard op de lat gekopt en mocht Hardinxveld van geluk spreken dat het niet meteen op een grotere achterstand kwam.
Hardinxveld kon er weinig tegenover stellen. Een aanval, opgezet door Owen Muller, bracht de bal uiteindelijk voor de voeten van Collin de Kok, maar zijn schot was niet gevaarlijk genoeg om het keeper Katerberg moeilijk te maken.
Een vrije trap van Roy van ’t Hoog van vijfentwintig werd hoog over het doel geschoten.
 Een steekbal op Danny van de Bout, die een teenlengte te kort kwam om gevaarlijk te worden voor het doel van Nivo Sparta. Dit gaf eigenlijk al aan, dat Hardinxveld geheel niet in de wedstrijd kwam, zoals dit vorige week wel het geval was.
Nivo Sparta speelde met veel ervaring onder leiding van aanvoerder Frenkie Schaap, de wedstrijd eenvoudig uit en bleef gevaarlijk tot het einde van de wedstrijd, waar de score hoger had kunnen oplopen door diverse gemiste kansen van de thuisploeg.

De ene week is de andere niet en Hardinxveld heeft een week om zich te herstellen en op te laden om volgende week thuis tegen G.R.C.’14 uit te komen. G.R.C.’14 uit Giessen won afgelopen weekend zijn eerste wedstrijd na een slechte competitie start en Hardinxveld is dus gewaarschuwd dat het wederom aan de bak kan in deze competitie waar elke ploeg van elkaar kan winnen.

Zie ook de vele foto's van Nivo Sparta, fotograaf Marco Oomen, op hun website
N.I.V.O.-Sparta wint thuis ook makkelijk van Hardinxveld - v.v. Nivo Sparta (nivo-sparta.nl)