Verlies in Aalst bij Roda Boys

Veerdam 4
5308JH
AALST GLD

Afgelopen zaterdag op bezoek in Aalst bij Roda Boys, de no 2 in de competitie.
De thuiswedstrijd was spectaculair geëindigd met een 5-4 winst, maar gezien het elftal toen ten opzichte van jl. zaterdag kon Theo de Boon nu ook niet meer beschikken over aanvoerder Vincent van Lopik, die vorige week in het duel met SVW, een plosbreuk had opgelopen.

Het zit dan ook goed tegen bij Hardinxveld met de lange lijst van afwezige spelers.

Desondanks zijn er 11 spelers en een aantal reservespelers die wel fit waren voor deze uitwedstrijd. Na een minuut stilte ter gedachtenis aan
floot scheidsrechter Versluis, die zijn scheidsrechterscarriere begon bij Roda Boys, om iets over half 3 de wedstrijd op gaan.

Het begin was duidelijk voor de thuisclub, die al na een aantal minuten gevaarlijk werd via een vrije trap die nog net op tijd door Jaimy de Jong voor de inlopende aanvallers gestopt kon worden. Een eerste mogelijkheid was er daarna voor Aldo Tagliasacchi, die na een goede voorzet van Danny van de Bout, de bal niet voldoende raakt om het de doelman van Roda Boys echt moeilijk te maken.
Hardinxveld had het lastig met het bewegelijke middenveld waar Toby Tan bijna altijd aanspeelbaar was. Het was dan ook deze Toby Tan, die in eerste instantie nog in de verdediging van Hardinxveld vast liep, maar nog geen 30 seconde later op eens vrij voor het doel van Jaimy de Jong stond, die hem daarna  de bal van zijn voet weg tikte. Scheidsrechter Versluis zag er echter een strafschop in! (kijk de beelden maar en oordeel zelf)
De strafschop werd door Nils Loef binnen geschoten voor de 1-0.

Ondanks de achterstand ging Hardinxveld daarna op zoek naar de goal van Roda Boys. Lex de Gier ontsnapte aan de aandacht van de verdediging,maar zag doelman Rik van de Broek uit zijn doel komen, die daarna de bal keihard tegen hem opschoot. In 2de instantie wil Lex de Gier weer achter de bal aan, maar krijgt hierbij een arm in het gezicht van de doelman en valt neer.  Scheidsrechter Versluis negeert dit alles en laat doorspelen en fluit pas na 30 seconde om het spel stil te leggen vanwege een blessure van Lex de Gier aan het hoofd. Van enig protest wil deze man niets horen!

Hardinxveld krijgt daarna nog een mogelijkheid nadat Lex de Gier, de bal strak voor het doel geeft, maar Aldo Tagliasacchi de bal net mist bij de 2de paal. Kans verkeken en dus met een 1-0 achterstand ging men de rust in.

In de 2e helft bleef Johan Woltman met een kleine blessure achter en Xander Peursum was zijn vervanger. Hardinxveld probeert het meteen op te pakken en het 1e gevaar is er met Danny van de Bout maar zijn schot gaat hoog over. Kort erna is het Lex de Gier, op een voorzet van Pieter Kroon, die in het zijnet beland. Het duurt weer even voor dat H'Veld weer gevaarlijk word, maar wederom is het Lex de Gier met een schot van afstand waar keeper van bed Broek moeite mee heeft, maar hem net op tijd heeft voor de inlopende Aldo Tagliasacchi.
Roda Boys komt echter ook gevaarlijk dichtbij via een vrije trap van oud Kozak Sven van Ingen, die bij de 2de paal door Rico Geeroms in het zijnet word gekopt.
Vijf minuten later staat het echter plotseling 2-0 op het scorebord. Matig uitverdedigen van Robin de Boon en Joost Rensing schiet in 2de instantie de bal achter keeper Jaimy de Jong.
Een domper wederom voor H'veld dat echter wel blijft proberen. Een schotkans voor Xander Peursum gaat ook hoog over het doel.

Aan de andere kant komt Jesper Buist goed weg na een late tackle op de bal, waarbij hij ook een van de aanvallers van Roda Boys mee neemt. Echter de scheidsrechter staat erbij en kijk erna en doet niets. Nu is het Roda Boys die protesteert maar niets krijgt.
Hardinxveld wisselt met nog goed 20 minuten te spelen.
Pietr Kroon, Owen Müller en Danny van de Bout gaan er vanaf en worden vervangen door Marnix Trouwborst, Yoris de Gier en Aron Eijkelboom.
Marnix Trouwborst is actief en ziet echter zijn schot gekraakt worden door de verdediging en dat is gemakkelijk voor de keeper van de Broek.
Roda Boys controleert en hoeft niet en houd zijn greep op de wedstrijd.
Lex de Gier ziet zijn schot stranden op de verdediger van Roda Boys en Yoris de Gier schiet daarna de bal wederom hoog over het doel.
Jaimy de Jong moet attent blijven op de aanvallen van Roda Boys en moet een aantal keren handeld optreden. In een van de counters is het erna Marnix Trouwborst die op weg naar het doel kan, maar zijn inzet is te zacht op het keeper van de Broek echt lastig te maken.
Dan een typische moment in de wedstrijd, Lex de Gier verdedigt terug en maakt een lichte overtreding, maar scheidsrechter Versluis vond het nodig om de middag nog verder te verstieren met een 2de gele kaart en dus rood voor Lex de Gier.
Hardinxveld verliest deze middag van Roda Boys terecht, maar na de vele blessures van het team mist het nu ook nog een van de aanvallers in het team.

Deze week zal het herpakken zijn op de training door Theo de Boon en de staf, want zaterdag wacht Nivo Sparta thuis aan de Sluisweg.

Wil je de wedstrijd nog terug zien, klik dan op deze link van YouTube en oordeel zelf.