Opluchting groot bij Hardinxveld2

3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM
tel. 0184-612956

Voor aanvang van het seizoen waren de verwachtingen hoog op een topklassering in de reserve hoofdklasse, zeker gezien de behaalde 3de plaats van het afgelopen seizoen.

Niets bleek minder waar, door de vele geblesseerden stonden het gehele seizoen in geen enkele wedstrijd dezelfde spelers op het wedstrijdformulier.

Het werd duidelijk dat Hardinxveld2 zich moest voorbereiden op een zwaar seizoen, in de eerste helft werden er maar 10 punten behaald waardoor het team van trainer Martin Nouwen en Good-Old teammanager John Bot in de onderste regionen op de ranglijst bivakkeerde. Om het team nog een extra zetje in de rug te geven werd bij vele jonge spelers de voor hen bekende John Hopstaken aan de technische staf toegevoegd.

Om het degradatie spook te ontlopen werd uiteindelijk de eindsprint ingezet en de broodnodige punten binnengehaald. Het ging niet altijd even vlekkeloos. Psychologisch, fysiek en emotioneel kostte dit voor de spelers en technische staf veel energie. Maar de complimenten aan het gehele team om onder deze zware omstandigheden een langer verblijf in de reserve hoofdklasse veilig te stellen.

De laatste wedstrijd was er één waar de belangen voor Hardinxveld 2 sky-high waren. Het vertrouwen was er om deze wedstrijd winnend af te sluiten. Het moest wel. Arnemuiden met 1 punt meer en Terneuzense Boys met een gelijk aantal punten als Hardinxveld. Terneuzense Boys had een beter doelgemiddelde en bij deze eindstand was Hardinxveld de ploeg die nacompetitie moest spelen voor handhaving. Hardinxveld 2 was alleen gebaat bij winst om dit te ontlopen. De gedachten waren dat de 2 Zeeuwse ploegen het op een akkoord zouden gooien zodat zij in ieder geval niet in de nacompetitie zouden belanden.

Hardinxveld 2 begon om 12.00 uur tegen VVGZ en de Zeeuwse ploegen om 14.30 uur zodoende konden zij de uitslag op de Sluisweg afwachten. Wel vreemd dat de tijden van de laatste competitieronden overal om 12.00 uur werd afgetrapt, behalve in Zeeland.

De matig leidende scheidsrechter begon zonder pascontrole en enigszins geïrriteerd omdat de beide ploegen wat later aan de aftrap verschenen (hij was zelf ook te laat). Hardinxveld begon deze wedstrijd nerveuzer dan verwacht. De bal werd wel zorgvuldig rond gespeelt om te zoeken naar een opening in de terugzakkende en afwachtende verdediging van de bezoekers. Het lage tempo en de onzorgvuldige eindpass resulteerde in weinig doelkansen. Beide ploegen werden alleen dreigend met enkele corners. Uit het niets scoorde VVGZ dat niet naar Hardinxveld was gekomen om te freewheelen uit een scrimmage de 0-1. Buitenkant 16 met een krullend schot in de verre hoek was Carlo kansloos.

Hardinxveld begon de druk op te voeren maar dit resulteerde niet tot echte kansen. Na 20 minuten ging Hardinxveld alles of niets spelen en de aanvallende wissels moesten het 2e naar de veilige plaats loodsen wat zeker geen makkelijke opgave was. Na 63 minuten speeltijd vuurde de net ingevallen Adi op het vijandelijk doel maar helaas zat de lat in de weg. Toch was het Adi die de spelers en de aanwezige toeschouwers in extase bracht toen hij de 1-1 scoorde. Met nog 10 minuten te spelen

werd het eindakkoord een ware thriller waarbij aan Hardinxveld zijde de nodige gele en rode kaarten vielen.

De onnodige rode kaart van Mike bracht Hardinxveld niet van de wijs en het team bleef zoeken naar de verlossende goal voor de overwinning. Door de aanvallende intenties van Hardinxveld werd de nodige ruimte en kansen weg. Zo behoedde Carlo zijn team met een geweldige redding voor een tegen doelpunt. De thuisploeg wist na enkele gemiste mogelijkheden verder niet meer te scoren. Jammer genoeg had de scheidsrechter niet zijn middag en gaf niemand van Hardinxveld na het laatste fluitsignaal een hand. Hij vertelde wel met trots dat door zijn toedoen het 2e in de nacompetitie zou belanden. Voor het 2e zat er niets anders op dan de uitslag in het verre Arnemuiden af te wachten. De mensen in de kantine van Arnemuiden werden knettergek van de tientallen telefoontjes of de uitslag tussen de 2 Zeeuwse ploegen al bekend was. Klokslag half 5 hoorden de spelers en begeleiders de klokken uit Arnemuiden luiden.

De uitslag werd bekend, het verblijf in de reserve hoofdklasse was veiliggesteld.

Tot slot wil ik John Bot, John Hopstaken en Arie Bezemer bedanken voor hun inzet.

Fijne vakantie

Martin Nouwen