Hardinxveld 2 na monsterzege terug in titelrace

3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM
tel. 0184-612956

Hardinxveld 2 heeft zaterdag op een zonovergoten Sportpark de Sluisweg ASWH alle hoeken van het veld laten zien. De teller stopte uiteindelijk pas bij een 8-1 overwinning.

Na een week waarin trainer Ronald den Ouden na vele succesvolle jaren trouwe dienst te kennen heeft gegeven te vertrekken bij het tweede elftal, stond er weer een zeer belangrijke wedstrijd op het programma. Zo werd in de voorbereiding naar zaterdag gehamerd op het feit dat de wedstrijd tegen ASWH toch echt een hele belangrijke was. Desondanks was de voorbereiding voor deze wedstrijd rommelig, niet in de laatste plaats door ASWH 2 zelf. Bij die club is het erg onrustig, en was het zelfs maar de vraag of ze met voldoende mensen aan deze wedstrijd zouden kunnen beginnen. Tot onze grote opluchting heeft men het voor elkaar gekregen om een team op de been te brengen en zodoende konden we onder tropische omstandigheden gaan voetballen.

Dit begon met een valse start, de toss werd namelijk verloren. Toen er door ons gekscherend geroepen werd dat we hierdoor 0-1 achterstonden, reageerden een ASWH speler dat wij razendsnel wel weer op 1-1 zouden staan. Niets bleek minder waar. Uit de eerste aanval, over vele schijven, werd Levi diep gestuurd waarna hij de bal voortrok, en was Dennis voor zijn man gekropen om de vroege voorsprong binnen te tikken. ASWH had de bal nog niet aangeraakt of we stonden al 1-0 voor! Al in de derde minuut werd deze voorsprong verdubbeld, toen Michael op een identieke wijze werd bediend en de bal vervolgens vollerend in het zijnet plaatste. Hierna ging de Hardinxveldse wervelwind (heel) even liggen, en kon ASWH even bijkomen. Echter was het tien minuten later Dennis die zijn tweede van de middag maakte, 3-0! Kort hierna scoorde Michael zowel de 4-0 als de 5-0, waardoor hij nu weer alleen topscoorder is. Direct na deze goals volgde er een drinkpauze, waarna Hardinxveld het nu echt rustiger aan ging doen. Er kwamen nog wel wat kansjes, maar deze gingen er niet in. Aan de andere kant moest Carlo zelfs een keer handelend optreden. Thomas werd in deze fase gewisseld na een woordenwisseling met een supporter, voor hem kwam Maarten het veld in. Zodoende gingen we met een 5-0 voorsprong de rust in!

In de rust werden zowel Maatje als Bezem vervangen door Stefan en Joost, die beide terugkomen van blessureleed. Stefan heeft nog geen minuut nodig om een doelpunt te maken. Hij wordt goed diep gestuurd door Michael en rond het rustig af. Kort hierna vindt Rieger dat Michael wel erg makkelijk topscoorder wordt op deze manier, en besluit de 7-0 binnen te schieten. Nog binnen het uur wordt het nog erger voor ASWH, als ook Joost de bal binnenschiet voor de 8-0! Hierna wordt het wat slordiger van de kant van Hardinxveld en gaat ASWH opportunistisch op zoek naar een eretreffer. Deze komt er uiteindelijk ook na een inschattingsfout van Ruben. Zo eindigt deze ‘wedstrijd’ met een prachtige 8-1 eindstand.

Een heerlijke overwinning voor Hardinxveld 2, die na de wedstrijd zo mogelijk nog mooier wordt. We krijgen te horen dat koploper Pelikaan verloren heeft van onze buren Sliedrecht.

Zodoende hebben we nu nog maar 1 verliespunt minder dan de ‘Peli’s’, die ons al twee kratten hebben beloofd na de overwinning van vorige week. Wellicht was dit iets te voorbarig? Hoe dan ook, we zullen zelf onze drie laatste wedstrijden moeten winnen. Te beginnen volgende week, uit bij Papendrecht.

Opstelling: Carlo – Thomas Mike Ruben Rutger – Robin Rieger Thomas RB – Dennis Michael Levi

Wissels: 40e min Thomas RB > Maarten Rust Robin en Rutger > Stefan en Joost 70e min Mike en Levi > Danny en Ruben Klijn