Historie op de Sluisweg!

3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM
tel. 0184-612956

Zaterdag 19 maart jl.  stond de kraker tegen ‘de Buren’ v.v. Sliedrecht op het programma. Na twee verloren wedstrijden na de winterstop, is het nu de taak voor de selectie van 2 om de drie punten op de Sluisweg te houden. Hierbij miste de thuisploeg een aantal spelers door uiteenlopende redenen. Maar met een goed gevulde zijlijn, waarbij de supporters genoten van de blauwe lucht werd er afgetrapt aan de wedstrijd om de nummer vier positie.

Hardinxveld begon goed en fel aan de wedstrijd. De duels werden fel en agressief aangegaan, waardoor we gelijk lieten zien dat er vandaag weinig te halen zou zijn op de Sluisweg. De mannen van 2 gaven in de beginfase weinig weg. Het spel ging over en weer, maar resulteerde niet in grote kansen voor beide partijen. De kansen die vorderde ontstonden vooral uit standaardsituaties. Na minuut 15 kwam daar dan de eerste echte kans voor Hardinxveld. Uit een goed genomen corner van Joost Nederveen, kopte Bezem tussen de defensie van Sliedrecht de bal van dichtbij op de lat, helaas! Daarna drong Sliedrecht aan, waarbij Hardinxveld onder druk kwam te staan. Dit resulteerde in vele corners voor Sliedrecht, maar deze werden door de Hardinxveldse luchtbrigade onschadelijk gemaakt. Uit een volgende corner schoot Rutger bij de tweede paal dichtbij op doel… maar helaas stond daar een Sliedrecht verdediger op de lijn die de bal weghaalde. Hardinxveld telde de goal al, maar was de bal over de lijn? Waar is de VAR als je hem nodig hebt?! Wel of geen goal? Geen goal, doorspelen oordeelde de scheids!

Rust! Beide teams zochten de kleedkamers op om onder het genot van een bakje thee de kleedkamer in om de tactische analyse voor de tweede helft te prepareren.

In de rust werd Levi vervangen door Luuk den Haan. In minuut 50 werd Rutger na een goede bal van Ruben de diepte ingestuurd, waarbij de bal belandde achter de defensie van Sliedrecht. Door een domme overtreding van de verdediger van Sliedrecht werd Rutger neergehaald in het strafschopgebied, wat ertoe leidde dat Hardinxveld een penalty kreeg. Ondanks dat de keeper dicht bij de bal zat, werd de perfect genomen strafschop feilloos benut door Thomas R.. De thuisploeg leidt zeer verdiend met 1-0! Na de 1-0 zette Hardinxveld goed door, de duels werden gewonnen en dit resulteerde in de 2-0. Na een lange bal van Job Werkman werd Stefan Hommerson in de 62e minuut weggestuurd. Na goed doorzetten van Stefan werd de verdediger van Sliedrecht verrast en kon Hommie zomaar de 2-0 binnentikken!! De resterende 30 minuten ging het spel over en weer, maar leverde geen echte kansen meer op voor beide ploegen. Wordt er dan op 19-03-2022 geschiedenis geschreven op de Sluisweg? Het is antwoord is JA! Hardinxveld wint verdiend met 2-0  van de rivaal Sliedrecht en neemt de nummer 4 positie over op de ranglijst.

Volgende week zaterdag 26 maart staat om 12:00 de uitwedstrijd tegen Almkerk op het programma, waarbij de jacht op ASWH wordt voortgezet! Tot volgende week!