Hardinxveld wint lastige uitwedstrijd in Almkerk.

Almkerk 2

Hoofdklasse HK

26 maart 2022 12:00

J. de Goeij

Sportpark Almkerk
Sportlaan 1
4286ES
ALMKERK
tel. 0183-401802

Op 26-03-2022 stond de uitwedstrijd in en tegen Almkerk op het programma. Hardinxveld dat in de week daarvoor de burenruzie tegen Sliedrecht in eigen voordeel heeft beslecht treft een Almerk wat al tijden niet heeft gewonnen. Maar op eigen veld moeilijk te verslaan is, wat onder andere blijkt uit gelijke spelen tegen Oranje Wit en Pelikaan.

De omstandigheden waren oké, dat wil zeggen, het was prachtig weer maar het kunstgrasveld lag er iets triester bij. Vermoedens zijn dat ze de roller kwijt zijn om de grassprietjes naar boven te laten wijzen.

Daarnaast moest de Rood-Witte formatie het deze zaterdag zonder zijn aanvoerder doen.

Desondanks was er slechts 1 missie en dat waren 3 punten mee terug nemen naar Hardinxveld.

Hardinxveld begon in de volgende opstelling:

Kevin

Job                        Mike                    Ruben ©             Rutger

Robin

Levi                                                       Thomas

Dylan                                    Stefan                                  Joost

Direct na het fluit signaal zocht Hardinxveld de aanval via de linkerkant. In een onfortuinlijk duel binnen de zestien kwam Joost ten val. Waar men eerst dacht aan wellicht een penalty bleek vrij snel dat de scheidsrechter hier niet aan mee wilde werken. Toch werd het spel stilgelegd aangezien Joost aangeslagen op de grond bleef liggen en moest worden gewisseld voor Luuk.

Luuk die voor de wedstrijd ongeveer al zijn ballen op doel schoot en toen aangaf dat een slechte generale een goed optreden betekende mocht zijn woorden in de praktijk gaan brengen.

Na deze korte onderbreking was Hardinxveld al een beetje in slaap gesukkeld want de eerste lange bal die volgde werd niet goed verwerkt in de Hardinxveldse defensie. De spits van Almkerk kon de bal simpel oppikken en in een leeg doel binnenschuiven. Met twee tegenslagen binnen 5 minuten wist Hardinxveld dat ze aan de bak kon. De eerste 20 minuten waren aan beide kanten rommelig waarbij het middenveld vaak werd overgeslagen. De keer dat Hardinxveld een betere aanval kon opzetten was het ook direct raak. Onze gelegenheidsrechtsbuiten Dylan combineerde met Job waarna laatstgenoemde de bal voorslingerde richting de 2e paal. Daar was inmiddels (op tactisch advies van Ronald) Luuk opgedoken om de bal binnen te koppen (!). Goal Luuk, assist van Job en zoals ze dat tegenwoordig noemen, voor-assist van Ronald.

Helaas kon Hardinxveld niet doorpakken op deze gelijkmaker. Slechts enkele minuten later kon Almkerk gelijk maken door nogmaals een lange bal waarbij de verdediging van Hardinxveld opnieuw niet goed ingreep.

In het vervolg van de 2e helft probeert Hardinxveld steeds meer te voetballen op het middenveld, wat leidt tot een enorme kans voor Bezem. Die eerst op fenomenale wijze tussen 3 man door dribbelt maar daarna op, karakteristieke wijze, de bal ook naast schiet.

Niet veel later krijgt Hardinxveld een terechte penalty hoewel de verslaggever al niet meer precies weet waarom. Mocht u dit nog wel weten kunt u zich melden en dan praten we erover.

Dit buitenkansje is een prooi voor Thomas die de bal beheerst binnenschiet, waarmee Hardinxveld nog voor rust op gelijke hoogte komt.

2-2 lijkt dan ook de ruststand te worden, maar Hardinxveld probeert het nog een keer voor rust. Thomas draait open op het middenveld en steekt Dylan weg die, uiteraard, niet meer te achterhalen is voor de verdediging. Dylan schiet de bal vervolgens zeer rustig binnen; 2-3.

In de rust wordt gehamerd op het klein houden in de breedte op het moment dat Almkerk de lange bal speelt. Daarnaast wordt aangestipt dat als we blijven voetballen via het middenveld de mogelijkheden blijven komen.

Hardinxveld begint een stuk beter aan de 2e helft dan aan de 1e. Nadat eerder een aanvallende corner nog onschadelijk kon worden gemaakt door de Almkerkse verdediging was de 2e toch te machtig. Mike wint zijn duel en kopt de bal goed naar de grond waardoor er voor de speler op de doellijn geen houden aan is. Hiermee komt Hardinxveld op een marge van 2 waarmee er iets meer lucht is bij de technische staf.

Het vervolg van de wedstrijd speelt zich meer en meer af zoals de eerste 20 minuten. Onrustig veldspel waarbij Almkerk niet bij machte is om een vuist te maken en Hardinxveld te graag wil counteren en daarbij een aantal keer onzorgvuldig is.

Zo kabbelt de wedstrijd naar een einde en wordt er na 90 + een beetje minuten afgefloten door de prima leidende scheidsrechter.

Dinsdag 29-03-22 staat de uitwedstrijd tegen GRC op het programma, en met de kennis van nu, zou ook dat een winstpartij moeten opleveren.