Hardinxveld 2 wint weer van GRC'14 2

3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM
tel. 0184-612956

Na twee weken rust stond zaterdag 23 april de thuis wedstrijd tegen GRC’14 op het programma. Deze tegenstander werd 29 maart nog keurig met 2-6 verslagen in Giessen Rijswijk. Helaas zat de matchwinner van die wedstrijd met 5 goals, Aldo, weer bij het 1e.

Hoofdtrainer Ronald heeft nog steeds last van de degradatie spook en past zijn ploeg iets wat aan om de formatie van GRC’14 te bestrijden. Doorgaans basisspeler Robin Bezemer besloot vrijdags om het darttoernooi in de feesttent voorkeur te geven boven de wedstrijd van zijn team, dit resulteerde in een plek op de bank. Maarten mocht hem vervangen. De rest van de opstelling viel tijdens de bespreking van het bord maar Ronald wist de jongens alsnog op hun plek te zetten.

Helaas was de ploeg van Ronald de eerste minuten nog met hun hoofd bij de vrije weekenden en totaal niet bij deze wedstrijd. Dit resulteerde in een grote kans voor GRC’14. Maarten nam veel tijd in de opbouw en verloor de bal in de eigen zestien. Marc pareerde knap het schot van de aanvoerder van GRC’14. Iedereen werd weer even wakker geschut.

Na een slordig kwartier pakt Hardinxveld 2 eindelijk de draad op. De bal wordt weer in de ploeg gehouden en keurig naar de juiste kleur gespeeld. Dylan wordt hierdoor twee keer vrijgespeeld maar zijn voorzetten komen helaas niet bij Michael of Dennis aan. GRC’14 komt er niet meer aan te pas en plooit zich terug op eigen helft. Dit geeft Rutger in de 27e minuut de gelegenheid om maar is op hun helft te gaan kijken. Vanaf een meter of 25 besluit hij om de bal maar is richting de keeper van GRC te trappen.. op fenomenale wijze vliegt deze met hoge snelheid strak in de linker kruising! 1-0! Dit zorgt voor wat opluchting binnen én buiten de lijnen.

Nog geen 5 minuten later versiert linksbuiten Luuk een vrije trap tegen de achter lijn aan. Thomas neemt deze vrije trap richting de tweede paal die op gelukkige wijze in het doel van GRC’14 beland, 2-0! Of dit een bewuste trap was of misschien de wind wilde Thomas na de wedstrijd geen commentaar op geven. We gaan dus van het eerste uit.

In de 39e minuut krijgt Hardinxveld een hoekschop. De ploeg van GRC wordt in totale chaos gebracht door het communiceren van Hardinxveld over ‘variant 4’, waardoor ze Rutger over het hoofd zien en hij de 3-0 op het scorebord kopt. Rutger verdubbelt zijn productie naar 2!

Kort voor rust komt GRC bijna terug in de wedstrijd maar deze bal verdwijnt net voor langs het doel van Marc. Complimenten voor Marc en zijn mannen van de drie mans achterhoede die bijna niks weg hebben gegeven.

De tweede helft kunnen we vrij kort over zijn. Hardinxveld besloot om het wat rustiger aan te doen met een comfortabele voorsprong en dit vond GRC ook wel prima. De organisatie van het 4Span zag dit en probeerde met wat muziek de jongens weer op te laten leven. Dit resulteerde in een grote kans voor Luuk die op knappe wijze de bal van een meter of 3 op de schenen van de doelman van GRC werkte. De kansen die daar op volgde werden door de middenvelders en aanvallers van Hardinxveld allemaal vakkundig in het vangnet of handen van de keeper geschoten. In minuut 88 zette Dylan nog een keer zijn brommer aan en snelde langs de linksback van GRC en legt de bal op een presenteerblaadje voor invaller Frank, die de eindstand op het bord zet. 4-0!

Een prima overwinning voor de ploeg van Ronald, die na de wedstrijd zijn jongens een rondje bier verschuldigd was. Door deze overwinning komt Hardinxveld 2 op doelsaldo op de tweede plek, 4 punten achter op koploper Pelikaan. Pelikaan 2 is volgende week 30 april de tegenstander om 12:00 op sportpark Bakestein, ook wel ‘De Stroopwafel’ genoemd.