Pelikaan terechte winnaar om de titelstrijd

Pelikaan 2

Hoofdklasse HK

30 april 2022 12:30

H. van Hemert

Sportpark Bakestein
Middellijn 9
3335KC
ZWIJNDRECHT
tel. 078-6101145

Als de jongens van Hardinxveld punten zouden pakken bij pelikaan dan konden ze met een wedstrijd minder gespeeld, goede zaken doen om de titelstrijd.

Zo kwamen we aan op het sportcomplex en merkte we al dat de voortekenen niet goed waren. De beroemde stroopwafel kraam was gesloten en onze aanvoerder van de feesttent Robin Bezemer had dit keer zelfs zijn aanvoerdersband/18+ bandje nog om zijn pols van de vrijdagavond.

Het eerste fluitsignaal klonk en we konden beginnen aan de wedstrijd.

De eerste minuten waren wat onwennig van beide kanten waarbij vaak de lange bal werd gegeven en  dit resulteerde in weinig kansen.

Na een aantal minuten spelen was het Pelikaan dat wat beter in de wedstrijd zat en met hun positiespel wat hoekschoppen wist te creëren.

Deze corners waren keer op keer gevaarlijk, maar we hadden geluk dat Kevin deze tegen hield of dat pelikaan de hoekschoppen zelf over kopte.

Na 30 minuten spelen in de eerste helft begon Hardinxveld het wat beter op te pakken en kon het zelf ook wat meer naar voren voetballen. Michael liet zich uitzakken in de bal om deze te openen naar onze rechterkant. Hij raakte de bal alleen verkeerd en gaf deze mee aan de linksbuiten van pelikaan die vervolgens een “3 tegen 1” situatie kreeg en ze de aanval konden afronden door er 1-0 van te maken. Het was nog even een discussie of dit buitenspel was of dat Rieger bewust werd geblokt maar hier wilde de jonge scheidsrechter niet in mee en keurde het doelpunt goed waardoor Hardinxveld met een achterstand de rust in ging.

De jongens van Hardinxveld kwamen wat sterker uit de rust waardoor ze wat meer in de aanval waren.

Hardinxveld moest wat meer forceren om de gelijkmaker te maken en brachten Frank en Bezem in de ploeg.

Pelikaan kwam maar weinig aan aanvallen toe en de 1-1 hing in de lucht na wat goede aanvallen over de flank van de kant van Hardinxveld. Maar na een counter wist pelikaan in minuut 77 de voorsprong uit te breiden naar 2-0.

Doordat er weinig kansen waren gecreëerd door Hardinxveld was het van belang dat het op een bepaalde manier toch aan doelpogingen zal komen. Hierdoor besloot onze aanvoerder Rieger een schandalige schwalbe te maken op randje 16 en hier trapte de scheidsrechter ook nog is in (die er overigens vaker naast zat met zijn beslissingen deze middag). De vrije trap werd alleen niet geweldig genomen en kwam er helaas geen kans uit.

Daarna was het Pelikaan in de 83e minuut dat weer uit een counter een doelpoging kreeg en er 3-0 van wist te maken.

Nu was het voor Hardinxveld zaak om de wedstrijd uit te voetballen zonder blessures en kreeg Pelikaan nog een vrije trap in de laatste minuut. Deze werd in de 16 gepompt en werd ook nog is met wat geluk binnen gekopt via binnenkant paal waardoor de einduitslag op 4-0 kwam te staan.

Kortom een wat geflatteerde uitslag maar wel verdient voor Pelikaan.

Volgende week kan Hardinxveld nog goede zaken doen om bovenin mee te draaien want dan komt Oranje Wit op bezoek waarbij we met winst, de 2e plaats weer kunnen overnemen.