Hardinxveld 2 verliest van VVGZ 2

3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM
tel. 0184-612956

Op zaterdag 2-4-2022 stond de wedstrijd tegen VVGZ op het programma. Na een goeie wedstrijd afgelopen dinsdag die met 2-6 werd gewonnen van GRC-14 hadden de Hardinxvelders er weer veel zin in.

De wedstrijd begon goed aan de kant van Hardinxveld en binnen de eerste 10 minuten waren er al een aantal kansen voor de spits Stefan die vaak werd bediend door ze broer Dylan die rechtsbuiten stond, alleen het mocht nog niet lukken om te scoren. Na zeker een kwartier voetballen begon VVGZ ook richting het doel van Hardinxveld te komen en kregen zij rond de 16 meter een vrij bal, maar Marc had hem goed uit de hoek gehaald waardoor het gelukkig nog 0-0 bleef. Toen we richting het einde van de eerste helft gingen kreeg Hardinxveld nog een corner die uit de kluts bij Robin terecht kwam en die hem helaas op de paal schoot, daarna floot de scheidsrechter af voor rust. De mannen kwamen na de rust de kleedkamer uit met de hoop dat de kansen nu wel benut zouden worden maar ze kwamen er al snel achter dat het een zware pot ging worden met de wind tegen. In de 50e minuut werden Levi en Robin eruit gehaald en kwamen Michael en Maarten daarvoor in de plaats. Daardoor ging Dylan weer terug naar ze oude positie op rechtsback en kwam Stefan vanuit de spits op zijn positie te staan als rechtsbuiten, Michael was weer terug op ze oude positie in de spits. Stefan had nog last van ze enkelblessure waardoor die in de 60e minuut gewisseld werd door Dennis die op zijn plaats in het veld kwam. Er waren toch nog een paar kleine kansen voor Hardinxveld maar die werden niet benut. In de 83e minuut kreeg VVGZ een corner die binnen werd gekopt waar Marc nog aanzat maar het was helaas net niet voldoende. In de 85e minuut besloot de trainer Dylan eruit te halen en Jens erin de zetten naast Michael in spits, want het was nu alles of niets. Uiteindelijk kreeg Hardinxveld nog een grote kans in de 90e minuut die maar net door Rutger werd naast gekopt. De scheids floot af en Hardinxveld verloor met 0-1 van VVGZ.

Nu hebben de mannen 2 weken geen wedstrijd, dus de focus komt te liggen in het weekend van 23 april waarbij er thuis wordt gespeeld tegen GRC-14.