Oppermachtig Hardinxveld 2 wint dik verdiend van dramatisch Oranje Wit 2

3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM
tel. 0184-612956

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen Oranje Wit op het programma. Na de verliespartij van vorige week moesten er punten gehaald worden om bij de bovenste 4 te blijven.

Nu de feesttent weer voorbij is was er weer plek voor 'doorgaans basisspeler' Bezem in de basis. Thomas Bossie voelde de bui al hangen en ging snel een weekendje weg om teleurstelling te voorkomen. Hardinxveld was verre van compleet en mistte maar liefst 8 spelers. Gelukkig kregen we hulp van het 1e, 3e en de A1. De gemiddelde leeftijd van de basis was vandaag dan ook historisch laag met 21,7 jaar. Na de tactische bespreking van onze trainer Ronald, waar onder andere werd gezegd om niet tegen de scheidsrechter te praten (Hier komen we nog op terug) werd er om 12:30 afgetrapt op Sportpark de Sluisweg.

Hardinxveld 2 begon goed aan de wedstrijd en na 15 minuten was er al het eerste doelpunt. Na goed doorzetten van Dennis die de bal bij onze box to box speler Rieger kreeg die niet hoefde na te denken en keihard raak schoot. Wel op 2 meter van de doellijn en zonder keeper, maar die moeten er ook in. 1-0! In minuut 24 ging Michael achter een vrije bal staan, waar iedereen een hoge bal bij de 2e paal verwachte raakte die hem zo slecht dat de bal rond de penaltystip kwam en niet in de lucht geweest is. De verdediger dacht de bal rustig te kunnen wegschieten, maar Bezem die bekend staat om zijn snelle versnelling kon nog net voor de verdediger komen en schoot goed in de hoek binnen. 2-0! Door een belofte van Rieger moest die nog even de voetbalschoenen (lees: clown schoenen) van Bezem schoonmaken na de goal. Hardinxveld 2 ging na de 2-0 iets te ver naar achter lopen, waardoor Oranje Wit 2 'iets' gevaarlijker werd. Met iets bedoel ik dat ze over de middenlijn kwamen, maar dat resulteerde in geen kansen. In minuut 40 was het weer bijna raak voor box speler Bezem. Nadat Dennis goed de achterlijn haalde en een pass gaf op Bezem, maar waar die misschien nog beter om bekend staat is makkelijke kansen missen en dat deed die natuurlijk weer op grootse wijze. We gaan met 2-0 de rust in.

Ronald durfde de welbekende zin nog niet te zeggen en dat was dat we goed speelde. Had hij dat wel gezegd in de rust hadden we de 3 punten vandaag niet bij kunnen schrijven. De moegestreden Xander Peursem die normaal zijn wedstrijden in 1 speelt was zo overrompeld van het niveau dat die in de rust eruit moest. Luuk kwam hiervoor in de plaats.

Hardinxveld 2 kwam sterk uit de kleedkamer. Maatje gaf in de 48e minuut een fantastische bal op Michael die driekwartier in de lucht bleef hangen. Michael wist deze bal heel knap te controleren en gaf deze goed terug op Rieger die in de hoek raak schoot, 3-0! Na deze goal werd Bezem (zou die nog een kater hebben van de feesttent? ) gewisseld en kwam Maarten erin. 10 minuten later kreeg de uitstekend spelende Michael Visser de bal aan de zijkant. Michael die barstte van het zelfvertrouwen gaf een pracht bal met zijn buitenkant. Weten jullie die assist nog van Modric tegen Chelsea dit jaar? Nou deze was nog mooier. De bal belandde op Rieger’s hoofd en kopte binnen. Rieger maakte hiermee zijn hattrick compleet en is nu gelijk mede-topscorer van Hardinxveld 2. 4-0!

67' 5-0.

In minuut 70 gingen de aanvallers van Hardinxveld eruit en kwamen Frank en debutant Jack van der Meijden (Zo schrijf je dat Ronald) erin. Jack had maar liefst 4 minuten nodig om zijn eerste goal te maken in het seniorenvoetbal. Maatje onderschepte de bal middels een Zlatan-waardige aanname, waarbij hij goed het overzicht hield en een mooie pass op Jack gaf die hem 1-op-1 beheerst in de hoek schiet, 6-0! Hardinxveld 2 besloot na de 6-0 het maar rustiger aan te doen.  Oranje Wit 2 had hier ook vrede mee. Wie het niet rustiger aan deed was Ronald die 2 gele kaarten kreeg dus rood voor (je zult het vast niet raden) praten tegen de scheidsrechter. Hij was niet enige op de bank die een kaart kreeg. Kevin van de Ploeg kreeg een gele kaart voor lachen. Ja je leest het goed, lachen. Heel bijzonder allemaal van de scheidsrechter die zelfs dreigde om de wedstrijd te staken. Gelukkig deed hij dit niet en floot daarna snel af. Eindstand 6-0!

De vreugde was groot na de wedstrijd bij de jongens van Hardinxveld. Door deze overwinning staan we weer op plek 2. Pelikaan 2 had ook de eindstand van onze wedstrijd gezien en waren zo blij dat ze 2 kratten bier beloofd hebben aan ons. We zien de kratten graag tegemoet! Volgende week staat de wedstrijd thuis tegen ASWH 2 op de planning mochten ze dan wel genoeg spelers hebben. Mocht er een punt gehaald worden tegen ASWH 2 zijn we officieel veilig.