Hardinxveld 2 haakt af in titelstrijd

3312AD
DORDRECHT
tel. 078-6135287

Afgelopen zaterdag stond de eerste competitiewedstrijd na een lange winterstop weer op de planning tegen het altijd lastig te bespelen Oranje Wit. Waarbij Hardinxveld geteisterd werd door blessures, ziekte en vakantie, is Rutger gelukkig wel wonderbaarlijk snel hersteld van een zwaar griepje. De soep van Rutgers vader was hierin zeer belangrijk (misschien moeten we een keer het recept vragen.) De meest ervaren speler van het team Danny den Haan ontbrak vanwege vakantie. Helaas miste “Haanodinho” ook de afsluitende training op donderdag, omdat moeders de knieband al had ingepakt in de koffer. Verder miste we nog een aantal spelers, maar door de privacywetgeving mogen we niet naar buiten brengen wat hiervan de oorzaak is.

Door de vele afwezigen mochten er een 4-tal spelers van de A1 opdraven. Luca, Jelle, Jander en Maurice. Allen begonnen ze op de bank. Hardinxveld begon goed aan de wedstrijd. De mannen van 2 gaven weinig tot niks weg. Uit de counter werd Hardinxveld aan het begin een aantal keer gevaarlijk. De grootste kans was voor Stefan die 1 op 1 voor de keeper werd gezet. Helaas zag hij zijn schot gepareerd worden door de keeper. Verder gebeurde er in het eerste halfuur niet veel. Wel was de trainer van de tegenpartij zich constant aan het opwinden over het feit dat er geen kaarten uitgedeeld werden in deze totaal niet harde wedstrijd. Na 40 minuten was het raak voor de thuisploeg. Een goed genomen corner werd goed ingekopt door de linksbuiten van Oranje Wit, daar was dan uit het niets de 1-0. Hardinxveld verwerkte het niet goed en een minuut later kon Oranje Wit de score verdubbelen. Een schot van buiten de 16 was Kevin te machtig. Hardinxveld ging teleurgesteld de rust in.

Maarten werd in de rust vervangen door Luca. Die hierbij z’n eerste minuten maakt in het 2e. Na de rust gebeurde er weinig noemenswaardigs. In de 72e minuut was daar de goal aan Hardinxveldse zijde. Door een uitstekende voorzet van Kevin Klein waarbij de keeper aan de grond genageld stond, kon Luca de kleinste man van het veld de bal binnenkoppen. Zou Hardinxveld nog een punt of 3 punten mee kunnen nemen naar huis? Het antwoord is helaas nee. In de 77e minuut werd een zeer gemakkelijke vrije trap toegekend aan de thuisploeg. De vrije trap werd goed binnengeschoten en Kevin van de Ploeg kon de bal weer voor de 3e keer uit het net halen. De spits van Oranje Wit ging gewillig naar de grond, alleen de scheidsrechter vond het genoeg om een vrije trap te geven. Een discutabele beslissing.

In de 80e minuut ging de moegestreden Bezem naar de kant. Bezem had vrijdagavond nog een lichte blessure opgelopen door in de Kartfabrique met zijn bolide de muren van de baan in te rijden. Gelukkig was Bezem tijdig weer hersteld.

Hardinxveld kwam de 3-1 niet meer te boven en dit was dus ook de einduitslag.

Hierbij worden ook de jongens van de A1 bedankt voor het meedoen.

Volgende week staat er weer een vrij weekend op de planning. Over 2 weken wordt er op het eigen sportpark de Sluisweg weer om 12:30 afgetrapt tegen Papendrecht.