Nuttige oefenpot

ASH 1

23 oktober 2021 14:30

Op zaterdag 23 Oktober stond er een oefenwedstrijd tegen ASH 1 op het programma.

Op de wedstrijd dag was het nog onduidelijk of de wedstrijd door kon gaan door het gebrek aan spelers. Maar door snel handelen waren Luuk (3e), Fadil (3e), Arie (keeperstrainer) en Brent (Jo-19) bereid om met ons mee te doen en kon er toch gevoetbald worden!

Rond 14:30 werd er afgetrapt op een moeilijk bespeelbaar veld waar Hardinxveld wat rommelig en terughoudend begon. ASH speelde de bal achterin wat rond in deze fase maar wist niet echt gevaarlijk te zijn. Nadat de organisatie van Hardinxveld beter stond werd er meer energie in de wedstrijd gestoken om steeds hoger druk te zetten. zo kwam Joost via de rechter kant een paar keer gevaarlijk naar binnen dribbelen maar dit resulteerde nog niet in een goal. Niet veel later nam de keeper van de tegenstander verkeerd aan en pakte Kevin de bal af. Hij schoot uit de draai om de keeper maar werd door de verdediging van de lijn af gehaald.

0-0 was de ruststand met het gevoel dat er meer in zit.

Het spel beeld draaide een beetje na de rust nadat er gewisseld was aan beide kanten. Aan de kant van Hardinxveld ging Ricky eruit die na lange tijd weer minuten heeft kunnen maken. Fadil was zijn vervanger die op de rechterkant veel meters maakte. Toch was het ASH die meer het spel bepaalde net als in de eerste helft alleen nu lukte het niet om hoge druk te zetten en was het zaak om te verdedigen en daaruit te counteren. Z’n 20 minuten na rust gaf Job een mooie dieptebal op Dennis die daarna een scherpe voorzet op Fadil gaf, alleen werd het schot goed

tegengehouden door de keeper. De wedstrijd werd harder van beide kanten want beide ploegen wilden niet verliezen. Toch was het Hardinxveld die aan het langste eind trok want in de 83e minuut was daar een scherpe corner die terug gekopt werd en zo tussen de verdediging in de voeten van Dennis viel en de bal zo binnen kon schieten. 0-1 is dan ook de eindstand.

Zo weet Hardinxveld na een goede competitie start ook van een 1e team te winnen. Deze overwinning geeft weer meer vertrouwen voor de volgende wedstrijd tegen Wieldrecht waar het vorig seizoen heel lastig wist te winnen.

Opstelling Hardinxveld: Arie / Dylan – Thomas – Jens – Rutger / Job – Ruben© - Ricky / Joost – Kevin – Dennis

Wissels:

45 min Fadil voor Ricky