Hardinxveld 7 blijft na winst op Alblasserdam ongeslagen in 2022.

Alblasserdam 5

Jack Kramer (schot)
Mark Verheul (schot)
Remco Buitendijk (intikker)
Assist: Mark Verheul

19 februari 2022 14:30

J.J. Verdoorn

Sportpark Sluisweg
Sluisweg 131 A
3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM

19 februari 2022               Hardinxveld 7 - Alblasserdam 5

Vandaag stond de wedstrijd tegen Alblasserdam op het programma. Nadat storm Eunice gisteren flink heeft geraasd over het land mochten de mannen vandaag gaan voetballen aan de Sluisweg met windkracht vier. Er werd om half drie door Alblasserdam afgetrapt waarbij de mannen de eerste helft de wind tegen hadden.

De wedstrijd was pas net begonnen of het was Jack die na een goede pass van Remco op het doel afging, de keeper omspeelde en vervolgens van een afstand goed wist binnen te schieten 1-0. De snelle voorsprong was wat de ploeg wilde en dat deden de mannen dus ook. Hardinxveld wilde echter nog meer en bleef druk zetten op het doel van Alblasserdam.

Een goede keeper bij de tegenstander wist echter verschillende inzetten van Jack en Mark te keren waarna het oppassen was voor een counter van de oranje witte ploeg.  De tegenstander probeerde even druk te zetten waarna Riccardo een schot goed wist over te tikken. Hierna waren er een aantal hoekschoppen voor de Alblasserdammers die gelukkig goed werden weggewerkt. Bij de volgende actie waarbij Joram de bal wist te veroveren werd Mitchel aangespeeld. Mitchel behield het overzicht en wist Mark in stelling te brengen. De pass kwam precies aan waarna Mark de bal goed wist binnen te schieten 2-0.

Hardinxveld probeerde voor rust nog een derde doelpunt te maken en dat lukt ook. Mark ging via de rechter flank goed diep en gaf de bal hard voor waarna Remco hem kon binnenschieten 3-0. Alblasserdam was aangeslagen en was blij dat ze even later de kleedkamer in mochten nadat de scheidsrechter had gefloten voor het einde van de eerste helft. In de rust werden er drie wissels doorgevoerd. Quintijn, Geert en Marco kwamen in de ploeg voor Victor , Quintijn en Marco. Nadat de thee was opgedronken waren de mannen klaar voor de tweede helft.

In de tweede helft probeerde Hardinxveld nog een vierde treffer te maken en er kwamen verschillende kansen voor Marco, Mark en Remco. Helaas kwam hier niet gelijk een treffer uit.  Hardinxveld viel gedurende de tweede helft een beetje in slaap. Hierdoor was het waken voor een uitval van de tegenstander. Deze uitvallen kwamen er helaas, waarbij verschillende kansen nog werden tegengehouden. Hardinxveld moest één keer een aanval wat harder onderbreken waarna er een vrije trap werd gegeven voor de uitploeg. Bij de vrije trap lette de ploeg helaas niet goed op en kon een aanvaller van Alblasserdam binnen koppen 3-1.

De 3-1 schudde de ploeg even wakker waarna de mannen weer even de aanval zochten. Nadat er een Hardinxvelder hard onderuit werd gehaald besloot de scheidsrechter te fluiten voor een strafschop waarna Mark achter de bal ging staan. Mark schoot hem hard en laag in de hoek maar de keeper van Alblasserdam maakte een goede redding waardoor de inzet gekeerd werd. De wedstrijd kabbelde een beetje voort waarna de scheidsrechter een einde maakte aan de tweede helft.

Hardinxveld speelde vandaag een sterke eerste helft waarbij een goede voorsprong werd genomen. Hierdoor kon de ploeg de tweede helft achterover leunen en de wedstrijd rustig uitvoetballen. Vrezen om de drie punten te verliezen was niet nodig, waardoor de ploeg ongeslagen blijft in 2022. Op naar de volgende wedstrijd wanneer De Zwerver over veertien dagen langs komt aan de Sluisweg.

Opstelling: Riccardo, Johan, Victor ( Quintijn),  Joram, Tim, Koert, Mathijs, Remco ( Geert), Jack, Mark, Mitchel ( Marco)

Support: Jasper

Wedstrijdverloop:

1-0 Jack ( Remco)
2-0 Mark ( Mitchel)
3-0 Remco ( Mark)

Rust

3-1 Alblasserdam
( Hardinxveld mist strafschop)