Hardinxveld 7 verslaat de koploper met ruime cijfers.

ASWH 7

Assist: Jack Kramer
Mathijs Huisman (afstandschot)
Mark Verheul (schot)

5 februari 2022 14:30

Anoniem

Sportpark Sluisweg
Sluisweg 131 A
3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM

5 februari 2022                 Hardinxveld 7 - ASWH 7

Vandaag stond de eerst wedstrijd na de winterstop op het programma. De tegenstander van vandaag was het ongeslagen ASWH. Het enige puntverlies van de ploeg uit Hendrik-Ido-Ambacht was tegen de ploeg van de Sluisweg ( 2-2). Vandaag de taak om te zorgen voor het tweede puntverlies van deze sterke ploeg.

Met een fris windje en een felle zon werd er om half drie afgetrapt aan de Sluisweg. Hardinxveld wist wat het te wachten stond en ging gelijk fel de duels in. Achterin deden Koert, Joram, Sjon en Geert wat er van ze werd verwacht en zorgde er zo voor dat Riccardo de eerste helft maar weinig te doen kreeg. In de aanval en op het middelveld werd er hard gevochten om ieder duel te winnen. Mark en Mitchel vochten duels uit met de verdedigers van ASWH waarna de rest van de ploeg kon aansluiten. Quintijn ging goed mee naar voren en gaf de bal goed door op Remco die oog in oog kwam met de keeper van de tegenstander. Bij het eerste schot wist de doelman de bal van Remco te stoppen maar de herkansing werd door Remco goed binnen geschoten 1-0. De voorsprong was verdiend en gaf Hardinxveld nog meer vleugels.

Er volgde een aantal goede voorzetten vanaf de vleugels waarna één van de voorzetten via Jack bij Koert terecht kwam. Koert behield het overzicht en schoot de bal diagonaal en hoog in het doel 2-0. De ruimere voorsprong wekte irritatie bij de ongeslagen tegenstander die naar elkaar begonnen te wijzen bij de Hardinxveldse treffers. De ploeg van de Sluisweg kreeg hier nog meer energie van en zorgde via Mark voor veel gevaar.  De wanhoop bij de uitploeg was duidelijk te zien en Mark werd een aantal keer hard aangepakt. Veel leverde ze dit niet op want het was Mark die er vaak alsnog met de bal vandoor ging.

De dreiging richting het doel van Hendrik-Ido-Ambacht was sterk en er kwamen verschillende kansen voor de mannen. Helaas kwamen hier niet gelijk doelpunten uit tot Mathijs een kans kreeg na aangeven van Mitchel. Er werd niet getwijfeld en de bal werd van afstand goed en hoog in het doel van ASWH geschoten 3-0. Hardinxveld speelde een sterke eerste helft waarbij het vrijwel geen kans weg gaf aan de tegenstander en door felheid zelf veel kansen wisten te creëren. Tien minuten na de 3-0 was het tijd en mochten de mannen even gaan rusten in de kleedkamer.

In de rust bespraken de mannen kort de eerste helft en werden er twee wissels besproken. Jack kon helaas niet verder en Mitchel kwam even naar de kant. Hiervoor in de plaats kwamen Tim en Marco. Nadat de thee was opgedronken en Marco en Tim goed warm gelopen hadden begon de tweede helft.

Hardinxveld begon de tweede helft zoals het de eerste helft was geëindigd. Koert liet gelijk merken dat er weinig te halen viel en ging aan de linkerkant met Geert fel de duels in. Een van de eerste aanvallen was het meteen raak. Er volgde een goede aanval via links waarna Marco in balbezit kwam, het leek alsof de bal verloren werd maar Marco herstelde goed en behield daarna het overzicht. De bal werd doorgespeeld naar Mark die vervolgens de 4-0 binnen schoot.

Na de 4-0 was ASWH het helemaal kwijt en in plaats van dat de tegenstander zelf gewoon goed ging voetballen was het vooral de frustratie waarmee ze zich bezig hielden. Nadat Mark een keer werd neergehaald volgde er een kort opstootje waarna de scheidsrechter het gedaan had volgens de koploper die het hoofd niet koel wist te houden. Hardinxveld zag daardoor dat het goed zat en ging zelf gelukkig goed door met voetballen.

Via het middenveld werd er goed samengespeeld en af en toe ging Joram nog mee naar voren waarmee hij de druk richting het doel van de tegenstander wist hoog te houden.  Er volgde nog goede acties van Mark, Marco en Quintijn maar een doelpunt kwam er niet meer. Wel leek Hardinxveld nog één keer gevaarlijk te worden. Tim speelde een bal goed door op Sjon waarbij er helaas goed verdedigt werd door ASWH en een goede kans doormiddel van sliding werd voorkomen.  Hierna volgde er nog één lange bal van ASWH waarbij de spits dacht te ontsnappen. De speler werd echter achterhaald door Sjon waarna een kans en daarmee de 4-1 werd voorkomen. Deze actie bleek gelijk één van de laatste acties van de wedstrijd want kort erop floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Hardinxveld speelde vandaag een sterke wedstrijd. Iedereen werkte hard voor een goed resultaat waardoor ASWH een zware tegenstander had. De doelpunten werden als team gemaakt en dat zorgde voor een verdiende 4-0 overwinning. Kortom de ploeg mag trots zijn dat zij als team op het veld stonden en zo een mooi resultaat wisten neer te zetten met elkaar. Op naar volgende week wanneer Hardinxveld uit moet spelen tegen De Alblas.

Opstelling: Riccardo, Koert, Joram, Sjon, Geert, Mathijs, Remco, Quintijn, Jack ( Tim), Mark, Mitchel ( Marco)

Wedstrijdverloop:

1-0 Remco ( Quintijn )