Hardinxveld 7 verliest van zichzelf in Zwijndrecht

3335KC
ZWIJNDRECHT

2 oktober 2021                 Pelikaan 9 - Hardinxveld 7

Vandaag mochten de mannen aantreden voor de eerste uitwedstrijd van de competitie. Op sportpark Bakestein was Pelikaan de tegenstander. Na een veldinspectie en een warming up werd er om half één afgetrapt.

Hardinxveld beleefde de slechtste start die het zich kon bedenken. Na balverlies achterin wist Pelikaan in de tweede minuut van de wedstrijd gelijk te scoren 1-0. Daarna ging Hardinxveld door met de bal makkelijk weg te geven en volgde de 2-0 voor Pelikaan. Na de 2-0 achterstand leek de ploeg van de Sluisweg eindelijk wakker. Er volgde een goede aanval waarna Jack de bal aan Mitchel gaf die erna kon schieten. Het schot ging helaas in het zijnet maar de ploeg liet eindelijk zien waar ze voor kwamen.

Hierna was het de beurt aan Pelikaan om een foutje te maken en via Pelikaan kwam de bal bij Reindert die hem vervolgens goed binnen schoot 2-1. De vreugde was van korte duur want al snel gaf Hardinxveld de bal wederom zomaar weg waarna er 3-1 op het scorebord stond. De 3-1 kwam hard aan maar al snel dacht de ploeg weer aan aanvallen. Mark ging diep en ging knap langs zijn tegenstander. Hierna gaf hij voor op Reindert maar de bal ging er helaas niet in. Bij de volgende aanval was het wederom Mark die diep ging. Deze keer legde hij de bal goed neer voor Remco die helaas zijn schot gekeerd zag worden door de doelman van Pelikaan.

De bal kwam via de keeper wederom bij een Hardinxvelder en opnieuw kwam de bal daarna bij Remco die weer schoot maar zijn schot helaas naast zag gaan. De ploeg probeerde nog voor rust een aansluitingstreffer te maken en dat lukte. Jack zorgde met een goede actie voor gevaar en gaf een lange bal op Mark die de kans benutte en de 3-2 binnen schoot. Kort na de 3-2 hoorde de mannen de scheidsrechter fluiten en mochten ze gaan rusten.

De spelers mochten dus gaan rusten met een achterstand die haast niet te verklaren was. De tegenstander had namelijk zelf maar één kans gecreëerd maar wist toch drie keer te scoren. Hardinxveld creëerde acht kansen en scoorde maar twee keer. In de rust kwam Quintijn in de ploeg voor Mitchel. Later in de tweede helft zou Rick erin komen voor Reindert. De mannen bespraken de slechte start en waren vastberaden de achterstand om te gaan buigen.

Terug op het veld bleek echter dat de mannen wel meer wilde aanvallen maar dat het Pelikaan was die het eerst wist te scoren. Een speler van Pelikaan versierde een vrije bal vanaf dertig meter. De speler die hem nam keek goed en schoot en in één keer binnen 4-2. Na de grotere achterstand kwamen er verschillende schoten van onder meer Jack, Mark, Quintijn en Remco maar een doelpunt kwam er niet gelijk uit. De keeper van Pelikaan bleek een goede keeper en wist veel schoten van de Hardinxveldse ploeg te keren.

Bij een nieuwe aanval wist Hardinxveld eindelijk de doelman te passeren. Mathijs wist Jack te bereiken waarna de bal goed werd binnen geschoten 4-3. Na de 4-3 bleef Hardinxveld het proberen met verschillende schoten op doel. Quintijn zorgde met een mooie actie voor ruimte om te schieten maar helaas ging zijn inzet net over de lat. Andere schoten van onder andere Jack, Remco en Mark gingen of naast of werden gepakt door de Zwijndrechtse doelman. Na veertig minuten voetballen en floot de scheidsrechter vijf minuten te vroeg voor het einde van de wedstrijd.

Hardinxveld had vandaag de wedstrijd zelf in het eerste kwartier verspeeld en heeft door een slechte start als team verloren. De ploeg wist zelf vele kansen te creëren en benutte er maar drie. Pelikaan heeft in de hele wedstrijd maar één kans gecreëerd en wist vier keer te scoren. Een duidelijke les in effectiviteit van het ervaren Pelikaan. Hardinxveld moet de wedstrijd maar snel vergeten en uitkijken naar volgende week wanneer er thuis word gespeeld tegen De Alblas.

Opstelling: Riccardo, Johan, Victor , Joram, Koert, Jack, Remco, Mitchel ( Quintijn), Reindert ( Rick), Mark

Wedstrijdverloop:

1-0 Pelikaan
2-0 Pelikaan
2-1 Reindert ( Pelikaan)
3-1 Pelikaan
3-2 Mark ( Jack)

Rust

4-2 Pelikaan ( Vrije trap)
4-3 Jack ( Mathijs)