Slordig Hardinxveld JO13-1 lijdt geflatteerde nederlaag tegen RKDVC

RKDVC JO13-1

Hoofdklasse B

30 november 2019 8:45

De beste kansen waren voor Hardinxveld, maar uiteindelijk hield de ploeg geen punten over aan de ontmoeting met RKDVC. Met een 0-1 eindstand stapte Hardinxveld teleurgesteld van het veld.

Van het begin af aan ontwikkelde zich een wedstrijd die niet werd gekenmerkt door goed voetbal. Hardinxveld was onnauwkeurig en slordig in de opbouw en RKDVC stelde hier ook niet heel veel tegenover. De ploeg uit Drunen was fysiek wel een stuk sterker en was daardoor een lastig te bespelen tegenstander. Vooral de grote  snelle centrale verdediger en centrale middenvelder gooiden hun fysieke overwicht in de strijd.

De grootste kans van de eerste helft was wel voor Hardinxveld. Een geweldige diepe bal van Kyan kan opgepikt worden door David en hij kan alleen op het doel af. Hij heeft helaas te veel tijd nodig en daardoor kan de centrale verdediger net op tijd het schot blokkeren. RKDVC zet er geen enkel schot op doel tegenover. Helaas is Hardinxveld ook te slordig in de opbouw. Het aantal keren onnodig balverlies is niet meer op twee handen te tellen.

In de rust wordt besproken dat het spel bij balverlies er best goed uit ziet, maar dat er bij balbezit veel rustiger en zuiverder gespeeld moet worden.

In de tweede helft roept Hardinveld het onheil over zichzelf af. De ploeg brengt zich door balverlies iedere keer in de problemen. Het is niet dat RKDVC dit balverlies afdwingt, Hardinxveld levert de bal soms veel te makkelijk in. Na een fase waarin Hardinxveld de bal niet in de ploeg kan houden en Nijs al een aantal keer reddend op heeft moeten treden is het helaas raak voor RKDVC. Een vroege voorzet wordt door iedereen gemist, behalve door de rechtsbuiten van RKDVC: 0-1.

Hardinxveld probeert vervolgens de gelijkmaker te forceren. Het krijgt hier ook de kansen voor, maar het vizier staat bij de voorste spelers niet op scherp. Er is ruimte om spelers weg te sturen of om te schieten, maar iedere keer duurt het te lang of is er twijfel. Hierdoor dringt Hardinxveld wel aan, maar wordt het nooit écht gevaarlijk.

RKDVC weet met de ruimte die Hardinxveld weg geeft ook geen raad en daardoor eindigt de wedstrijd uiteindelijk in 0-1. Op basis van de kansen een geflatteerde nederlaag, maar op basis van het veldspel verdiende Hardinxveld ook geen overwinning. Helaas werden te veel ballen zomaar ingeleverd en strandden een aantal goede aanvallen voorin omdat het het tempo uit de aanval gehaald werd of het vizier niet op scherp stond.

Positief punt was wel de strijdlust die weer geleverd werd. Ondanks dat het niet vloeiend liep was de strijd wel aanwezig en had RKDVC ook een hele lastige ochtend tegen Hardinxveld. Hopelijk is het veldspel volgende week beter en kan Hardinxveld dan weer drie punten pakken als het op bezoek gaat bij TSV Gudok, een directe concurrent in de middenmoot van deze competitie.