Eerste competitiewedstrijd levert geen punten op voor Hardinxveld JO11-1

... (afstandschot)

21 september 2019 10:45

M. Mureau

Op zaterdag 21 september staat de eerste competitiewedstrijd op het programma. Tegenstander is Madese Boys JO11-1. Een voor ons onbekende tegenstander uit Made. Als voorbereiding hebben we getraind en 3 bekerwedstrijden gespeeld. Van zowel Drechtstreek als Sliedrecht werd met 5-4 verloren. Van VVAC werd met 1-0 gewonnen. Vaste volgers van het team hebben de verslagen van deze wedstrijden gemist. Vandaar dat de reporter weer in de pen geklommen is.

Na een rit van 30 minuten kwamen we, onder schitterende weersomstandigheden, aan op sportpark De Schietberg. Hidde was er jammergenoeg niet bij. Tijdens een training heeft hij een scheurtje in zijn elleboog opgelopen na een acrobatische oefening. Hopelijk geneest het snel en kan hij snel weer mee voetballen. Ook Sem was niet meegereisd vanuit Hardinxveld. Hij genoot van een hoogtestage in de buurt van Apeldoorn. Gelukkig kwam hij wel voetballen. Vanwege enig oponthoud onderweg sloot hij iets later aan.

Na ons omgekleed te hebben startten we met de warming-up. Even de benen en armen losgooien en de bal over spelen. Een paar minuten voor de wedstrijd kwamen er twee vreemde spelers het veld op. Dit waren Ben Sportief en Toon Respect. Zij zijn het gezicht van een campagne om als teams samen sportief te zijn en respect voor elkaar te hebben. Ook de ouders en supporters worden hierbij betrokken. Voor meer informatie zie www.bensportieftoonrespect.nl. Na een fotomoment waren de teams klaar om de wedstrijd te starten.

Ondanks het voor Hardinxveld late tijdstip van 10.45 uur waren de jongens blijkbaar nog niet goed wakker. In de eerste minuut namelijk scoorde Madese Boys al na onoplettendheid in de achterhoede. Ook Nick kon de goed ingeschoten bal niet tegenhouden. Hardinxveld probeerde na deze vroege domper snel de gelijkmaker te maken. Soms ging dat te gehaast. Thijn was met enkele schoten dichtbij. Helaas belandde een goed van Levi via de keeper op de lat. Madese Boys beperkte zich hoofdzakelijk tot verdedigen. Dit deden ze goed en kwamen er ook een paar keer gevaarlijk uit. Maar de achterhoed was op zijn hoede. Het eerste kwart eindigde met een 1-0 achterstand.

Björn pepte de mannen op en vol goede moed gingen we het tweede kwart in. Eigenlijk veranderde het spelbeeld niet. Wij vielen aan en Madese Boys was met tegenstoten gevaarlijk. Echt uitgespeelde kansen kreeg Hardinxveld niet. Er werd wel op doel geschoten maar de precisie ontbrak. Uit een tegenstoot verdubbelde Madese Boys de marge naar 2-0. Een aanval over onze rechterkant kon niet onschadelijk gemaakt worden en de linkerspits schoot in de korte hoek de bal tegen de touwen. Balen! Inmiddels was Sem ook omgekleed en kwam hij het veld in.

De rust brak aan. Tijd voor limonade en koffie. Beide smaakten heerlijk.

De tweede helft zou Hardinxveld moeten scoren om er nog een spannende wedstrijd van te maken. Na wat omzettingen begonnen we vol goede moed. Dit resulteerde al snel in de aansluitingstreffer. Na een aanval met overleg en rust kwam de bal via Oscar, Sam en Levi bij Mats. Hij bedacht zich niet en schot de bal beheerst in het doel. Dit gaf de burger moed. Madese Boys dacht hier anders over en ging direct op jacht naar een treffer. Deze kwam dan ook snel. Een afstandsschot vloog over Nick zo onder de lat. Mooi doelpunt. Niet laten schieten kan een doelpunt voorkomen.

Het spel bleef onrustig en rommelig. Tot echte kansen kwam Hardinxveld niet meer. Gelukkig scoorde Madese Boys ook niet meer en was de eindstand 3-1.

Van Madese Boys kregen alle spelers en begeleiding na de wedstrijd een ijsje aangeboden. Dank daarvoor!

Jammer dat de eerste wedstrijd verloren is. Gelukkig volgen er nog veel wedstrijden. Naast sportief bezig zijn, respect voor elkaar hebben is ook plezier belangrijk.

Volgende week spelen we thuis tegen Heerjansdam, aanvang 09.00 uur.

Spelers: Nick, Janoah, Sem, Mats, Oscar, Lauran, Levi, Sam en Thijn.