Een uitstekende wedstrijd levert 3 punten op voor Hardinxveld JO11-3

Alblasserdam JO11-2

Hardinxveld JO11-3

Janoah de Groot (intikker)
Mats Bilstra (schot)
Assist: Oscar Mulder

18 mei 2019 10:00

Op een mooie zonnige zaterdagochtend reisden de spelers samen met de supporters af naar Alblasserdam. De wedstrijd tegen Alblasserdam JO11-2 staat op het programma.

Allereerst een terugblik naar de vorige wedstrijd. Om uiteenlopende redenen heeft de reporter geen verslag hiervan gemaakt. Een korte terugblik volgt hierbij. De jongens speelden tegen RCD uit Dordrecht. Het was een mooie wedstrijd die geen winnaar opleverde. Eindstand was 3-3 met doelpunten van Hidde, Thijn en Oscar. Na een schitterend afstandsschot van Hidde kwamen we op voorsprong. Deze konden we helaas niet vasthouden. Mede door sterke corners van RCD was de stand bij het ingaan van het laatste kwart 1-3. Met een goede inzet en goed voetbal scoorden Thijn en Oscar. Aan beide kanten waren nog grote kansen te noteren, maar doelpunten leverden dit op.

Nu de wedstrijd tegen Alblasserdam. We mochten aantreden op het hoofdveld. Na een goede warming-up startte de wedstrijd met Hidde en Thijn als reserve. Het eerste kwart was van beide kanten een beetje mat. Veel slordig balverlies en echte kansen hebben we niet gezien. Dit kwam mede door goed keeperswerk van Nick. Hij stond goed op te letten en onderschepte veel ballen. Hardinxveld probeerde voetballend tot aanvallen te komen. Goed om te zien. De time-out gaf Björn de gelegenheid om de spelers nog wat tips mee te geven.

Hidde en Thijn kwamen Janoah en Sam aflossen. In het tweede kwart kwam Hardinxveld beter in de wedstrijd. Levi kreeg mogelijkheden om de score te openen, maar de keeper kwam steeds goed uit waardoor het doelpunt nog even uitbleef. In de 22e minuut kwam dan toch de verdiende voorsprong. Vanuit achteruit werd een aanval opgezet. De bal kwam bij Hidde terecht en hij zette Thijn aan het werk. Thijn schudde 2 spelers van zich af en schoot de bal laag en strak in het hoekkie. Mooi doelpunt dat met alle spelers gevierd werd.

Alblasserdam werd enkel gevaarlijk met afstandsschoten. Verder zat de verdediging goed op slot.

De rust brak aan. De jongens gingen limonade drinken en de supporters koffie en thee. Koffie werd zelfs langs het veld uitgeserveerd. Veel mensen bleven buiten om te genieten van de zon. De supporters hadden vertrouwen in de jongens. Ze speelden prima en werkten erg hard voor elkaar.

De tweede helft begon met Oscar en Mats op de bank. Al snel viel de 0-2. Weer was het Thijn die het net liet bollen. Na een actie vanaf links kwam hij voor de goal en rondde beheerst met rechts af.

Het spelbeeld was dat Hardinxveld steeds sterker werd en op jacht ging naar de 0-3. Mooie aanvallen na goed samenspel zorgden nog niet voor meer doelpunten. Verdedigend bleven de jongens goed overeind. De middenvelders Hidde en Sam liepen de longen uit hun lijf om zowel aanvallend als verdedigend mee te doen. Achterin stonden Janoah, Sem en Lauran hun mannetje en gaven ze de aanvallers van Alblasserdam geen kans. Aan het eind van het derde kwart kwam de 0-3 op het bord. We konden de eerste goal van Janoah noteren. Na een scrimmage en een hakje van Thijn werd de bal door Janoah van richting veranderd en rolde deze prachtig over de lijn.

Nog een kwartier te gaan en we konden de overwinning gaan vieren. Iedereen voelde dat het niet meer mis kon gaan. Ook het laatste kwart bleef Hardinxveld aanvallen. De inzet bleef ongemeen hoog en de jongens speelden goed samen. Na wat gemiste kansen zette Hardinxveld nog een keer aan. Via de achterhoede kwam de bal bij Oscar. Die zag op links Mats vrijlopen. Mats kreeg de bal keurig in zijn voeten en bedacht zich geen moment. Met links schoot hij de bal keurig in de kruising. Al snel hierna floot de prima leidende scheidsrechter voor het eind van de wedstrijd.

Een prima overwinning jongens met goed spel! De supporters hebben genoten.

De afsluitende penaltyreeks eindigde in 5-5. Hierna werd lekker gedoucht. Iedereen kon weer terug naar Hardinxveld. Wel spannend of iedereen in een auto zat, maar ook dit ging goed…..

Volgende week de laatste wedstrijd van het seizoen. We spelen dan thuis tegen Nieuw Lekkerland, aanvang 09.00 uur.

Spelers: Nick, Janoah, Sem, Mats, Oscar, Lauran, Levi, Sam, Thijn en Hidde.