Het Telefoongesprek

Hva: Joop, met Henk van Aken
JvdB: *klik, tuut, tuut, tuut*
JvdB: Met Van den Bosch
HvA: Joop, Henk van Aken hier nog een keer.
JvdB: Henk, ik ben al een paar jaar met pensioen en ik heb echt wel wat tijd over maar ik ben geen 68 geworden om de taken van Ada Timmer over te gaan nemen. Weet je wel wat ze allemaal doet? Dat is toch met geen mogelijkheid door één persoon over te nemen? En dan nog te bedenken dat je moet omgaan met de vijfde collone, recalcivistische wedstrijdverslagschrijvers, obstinate ouders met een mening en ik ga al helemaal niet iedere jaarvergadering de eindstanden van alle teams opdreunen met zo'n irritant kwinkslagje naar die lullo's van Zaterdag 8. En ik ga al helemaaaaaaaal niet in zo'n lullig kaartenhuisje zitten met 'Mares' iedere feestweek. Nee Henk, dat ga ik niet doen. En vergeet niet, het is al over 3 jaar he. Da's nooit genoeg tijd om alles te regelen en inventariseren.
HvA: Joop, daar bel ik helemaal niet voor. Ik bel je om te vragen of je mee wilt spelen met Hardinxveld 35+2 in de laatste competitieronde van de najaarscompetitie.
JvdB: *klik, tuut, tuut, tuut*
JvdB: Met Van den Bosch
HvA: Joop, nogmaals met Henk. Blijf nou even aan de lijn. We hebben al twee keer af moeten zeggen omdat we niet genoeg spelers hadden en ik heb nu zes spelers op m'n lijstje staan dus als jij meedoet dan kunnen we vrijdag gewoon lekker voetballen.
JvdB: Lekker voetballen? Nou Henk, ik heb jullie een paar keer zien spelen en het is nou niet echt om over naar huis te schrijven. En over jullie fitheid heb ik ook mijn twijffels.
HvA: Geloof me Joop, aanstaande vrijdag komt het goed. Bjorn Lentjes doet mee, die kan het langste hardlopen van iedereen op dat veld. Teo de Rover is erbij. Dit belt de laatste tijd veel met Bjorn. Tijdens die gesprekken hebben ze het dan wel eens over hardlopen en ik heb zelfs gehoord dat Teo de intentie had om ook een keer mee te gaan lopen. Vergeet daarnaast niet dat De Rover nog steeds beschikt over een fluwelen linker. Martin Klomp is erbij. Die heeft zich het hele seizoen gespaard voor deze competitieronde. In de goal staat Maarten Vogel. Ken je die nog? Bedenk je dan ook dat we op pupillengoals spelen dus dan weet je zeker dat er geen bal ingaat. Ik speel zelf nog op zaterdag en ik train op donderdag dus ik ben nog nooit zo fit geweest op m'n 55e en tot slot heb ik het zo weten te regelen dat Hugo Peursum precies op tijd aanwezig kan zijn om mee te doen. Daarmee hebben we ontzettend veel snelheid en scorend vermogen in de spits. Dat kan dus niet foutgaan.
JvdB: Dat klinkt eigenlijk best goed Henk. Maar als ik het zo tel dan hebben we maar 7 man. Dus geen wissels.
HvA: Nee Joop, maar Erik ten Hag wordt nog steeds badend in het zweet wakker van die wedstrijd tegen Heraclas toen hij spelers spaarde om over het bekerechec van die lampies maar te zwijgen.
JvdB: Daar heb je gelijk in Henk, je hebt me overtuigd. Hoe laat moet ik aanwezig zijn?
------------------------------------------------------------------
Vrijdag 9 november speelt v.v. Hardinxveld 35+2 drie wedstrijden in Raamsdonk. Ze behalen 0 punten, scoren 0 keer en krijgen 20 doelpunten tegen.

De statistieken:
Meest gelopen meters: Joop van den Bosch
Meest aangekomen passes: Joop van den Bosch
Meeste doelpogingen: Joop van den Bosch
Meest verdedigende acties: Joop van den Bosch
Minst aangekomen passes: Teo de Rover (-15, fluweel smelt als het regent)
Minst gespeelde minuten: Hugo Peursum (1, inclusief een struikelpartij over de achterlijn)