Verdiende overwinning tegen LRC 2

LRC 2

Hoofdklasse A

27 oktober 2018 14:30

Vandaag stond de wedstrijd tegen LRC 2 op de planning.

Vooraf werd door de trainer benadrukt dat het gelijkspel tegen VVGZ alleen als winst gezien kon worden als er vandaag gewonnen zou worden. Tijdens de bespreking werd nog eens benadrukt dat door de wisselende systemen die Hardinxveld 2 speelt sommige spelers wel eens wissel staan terwijl ze de wedstrijd er voor heel goed hebben gespeeld. Vandaag was de keuze voor de trainer makkelijk, we gingen spelen met 2 spitsen. Doordat Michael had meegedacht de afgelopen week door zichzelf ziek te melden bleven er nog 2 spitsen over.

De eerste 5 minuten van de wedstrijd is niet verlopen zoals dat in vele wedstrijden gebeurd, na een minuut of 5 word er een dermate grote overtreding op de Hardinxveld spits gemaakt dat de “op zich prima leidende scheidsrechter” de bal niet anders dan op de stip kon leggen. Nadat vorige week de bal ook vanaf de 16 meter door Jesper net niet werd binnen geschoten was het vandaag de beurt weer aan Kevin die een kleine aanloop neemt en hem heel gemakkelijk binnen schiet, 0-1.

Nog geen 2 minuten later wanneer het goed druk zettend Hardinxveld weer in de aanval is, word er een dermate overtreding gemaakt dat de scheidsrechter niet anders dan Rood kon trekken. Hierdoor stond Hardinxveld 2 binnen 10 minuten 0-1 voor tegen 10 man. Op zich een best lekker begin van de wedstrijd. Na een minuut of 25 spelen waarin voornamelijk

Hardinxveld de bal had en deze lekker rond speelde, kwam Stefan met een prachtige steekbal op Kevin die de bal daarna weer soepeltjes achter de keeper in het net liet verdwijnen 0-2.

Na ongeveer 35 minuten spelen werd er weer een dermate grote (domme) overtreding gemaakt op de Hardinxveld spits waardoor ook dit keer de leidsman niet anders kon dan de bal weer op de stip te leggen. Ook dit keer pakte Kevin de bal die hem daarna hard in de kruising schoot. 0-3

Na de rust, waarin iedereen toch wel het gevoel had dat dit niet perse de moeilijkste wedstrijd van het seizoen ging worden, verslapte Hardinxveld enigszins. Hierdoor kon het met 10 man spelende LRC toch nog wel eens gevaarlijk worden. Doordat er te weinig druk op de bal/man gezet werd kon LRC doorlopen tot de 16 waar ook Hardinxveld een redelijk stomme overtreding maakte op de spits van LRC. Hierdoor kon de leidsman niet achter blijven tegenover de 2 strafschoppen die Hardinxveld al had gekregen en legde daardoor de bal nu ook hier op de stip. Carlo Wachtte zolang hij kon maar koos alsnog voor een hoek waardoor de spits van LRC de bal makkelijk binnen kon schieten. 1-3

Na een ruim uur spelen waar Hardinxveld weer beter ging voetballen kreeg Ricky de bal na een afgeslagen corner, hij zag dat er 3 man vrij stonden en met een prachtige voorzet was hier de 1-4 en dit zelfs doordat Romano de bal per ongeluk op zijn hoofd kreeg en hem binnen liep. Kan me namelijk niet voorstellen dat dit een “bewustje” was.

Kort daarna, na een schot van Marc vanaf een meter of 20 pakte de Keeper van LRC één van zijn eerste ballen. Deze kwam daardoor wel in voeten van Kevin terecht die daardoor zijn 4e doelpunt van de dag kon maken. 1-5

Nog geen 2 minuten later geeft Kevin een steekbal op Stefan die de bal ook achter de keeper liet verdwijnen. Hierdoor werd het 1-6.

In de 79e minuut werd er door Hardinxveld nog een niet zo slimme overtreding gemaakt op de spits van LRC. De vrije trap vanaf een meter of 18 ging over de muur in de hoek van Carlo helaas zo het netje in. Hierdoor werd de stand 2-6 wat ook de uiteindelijk einduitslag is.

Valt verder nog te vermelden dat de verder goed spelende Gerco vandaag zijn nieuwe schoenen aanhad. Volgens mij had hij alleen ook de dozen er omheen laten zitten, hopelijk heeft hij deze er volgende week afgehaald en gaan de balletjes dan allemaal weer net iets soepeler over het veld heen.

Volgende week staat de wedstrijd tegen Oranje wit 2 op het programma. Met de strijdlust van afgelopen 2 weken moeten we de 3 punten zeker op de Sluisweg houden.

Opstelling: Carlo - Stefan - Robert (’70 Ruben) - Gerco - Romano - Marc - Ricky (’75 Luuk) - Jesper (’60 Rob) - Joost - Kevin - Stefan (’70 Michael)

Wissels: Ruben, Rob, Michael, Luuk, Kevin