Hardinxveld ten onder tegen hekkensluiter

Groote Lindt 2

Hoofdklasse A

24 november 2018 12:30

Vandaag op de Sluisweg was Groote Lindt 2 de tegenstander. Groote Lindt had tot vandaag 2 punten en staat daarmee onderaan. Vandaag is er dus maar één optie voor Hardinxveld en dat is winnen. Dat liep helaas wat anders. Net voor het eerste fluitsignaal kwam de scheidsrechter erachter dat de shirtjes teveel op elkaar leken. Er moest dus van shirt gewisseld worden, iedereen naar de kleedkamer om een blauw shirt aan te trekken. Iets over tijd floot hij toch voor het begin van de wedstrijd om er vervolgens achter te komen dat de grensrechter van de tegenstander ook blauw aan had. Al met al een goed begin. Hardinxveld had een echte offday en door de verschillende tactieken had Groote Lindt vaak een mannetje vrij op het middenveld. In het begin van de wedstijd was er een knappe pass in de 16; Marc ging de lucht in maar kreeg een paar vuisten tegen zijn hoofd. Het was geen penalty volgens de scheidsrechter maar wel een corner. In een 1e helft met weinig grote kansen aan beide kanten, kreeg Groote Lindt een vrije trap op een meter of 25. Hij schoot hem over de muur ver in de bovenhoek. 0-1 na 37 minuten spelen.  De 2e helft ging hetzelfde verder als de 1e helft. In de 2e helft gaf de scheidsrechter Hardinxveld wel heel graag geel. Na de 3 wissels ging Hardinxveld echt op zoek naar de gelijkmaker. Verdediger naar voren en een doelpunt proberen te forceren. Dit leidde tot een paar grote kansen. Maar de bal ging er niet in. De keeper van Groote Lindt verdient een compliment want hij pakte alles eruit. Doordat het achterin open lag kreeg Groote Lindt ook nog een paar kansen in de slotfase. Deze wedstrijd maar snel vergeten want volgende week is er weer een belangrijke wedstrijd te spelen. GRC-14 is dan de tegenstander.

Opstelling: Carlo- Stefan- Robert- Gerco- Romano( ’73 Rutger)- Marc (‘65 Maarten)- Jesper- Joost- Ricky- Kevin- Stefan( ’65 Nick)

Wissels: Rutger Maarten Nick Kevin

Geel: Kevin K en Stefan H