Ongelijke strijd

Sliedrecht 2

Hoofdklasse A

23 maart 2019 11:45

Zaterdag 23 maart stond de lastige uitwedstrijd tegen Sliedrecht op het programma. Het was prima voetbalweer dus daar kon het niet aan liggen.

Om 11:45 werd er afgetrapt in Sliedrecht en de eerste 10 minuten begon Hardinxveld redelijk aan de wedstrijd, maar dat veranderde toen er in de 13e min, door een mooie steekbal,  werd gescoord door sliedrecht. De spits kon vrij intikken en Carlo kon helaas niet keren.

Hardinxveld was het na deze goal even kwijt en dat resulteerde ook in de 2-0 in de 18e min. Er werd niet goed verdedigd aan onze linkerkant waardoor een speler van sliedrecht vrij in kon schieten. Het was een schot in de korte hoek en Carlo zag de bal helaas te laat aankomen. Hardinxveld kwam hierna amper meer over de middenlijn en konden de bal moeilijk vast houden. In de 31e min kwam sliedrecht er via onze rechterkant er doorheen. Via een mooie actie en slecht ingrijpen van onze verdediging werd er gescoord, 3-0.

In de resterende minuten van de 1e helft kon Hardinxveld weinig doen in aanvallend opzicht, ook Sliedrecht kreeg geen grote kansen meer.

Na rust begon Hardinxveld goed aan de 2e helft, we waren veel feller dan in de 1e helft en dat resulteerde ook in een aantal kansen. Het enige grote verschil is alleen dat Hardinxveld deze kansen niet vaak benut en de tegenstanders wel. Daardoor kon Sliedrecht in de 2e helft nog verder uitlopen door ook niet helemaal scherp verdedigend werk van Hardinxveldse kant.

Al met al moeten we vanaf minuut 1 scherp aan de wedstrijd beginnen en niet vanaf minuut 45.

Volgende week staat de oefenwedstrijd tegen Altena 2 op het programma en die week erna hervatten we de competitie weer.

Opstelling:

Carlo