Op een vroege zaterdagmorgen pakt Hardinxveld weer 3 punten tegen Hoek

Michael Visser (intikker)

Hoofdklasse A

6 april 2019 10:30

Zaterdag 6 april stond de thuiswedstrijd tegen Hoek op het programma. Vrijdagavond lagen de spelers van Hardinxveld 2 al vroeg op bed omdat ze de andere ochtend vroeg uit de veren moesten. Na een duidelijke bespreking wisten de spelers wat er van ze werd verwacht. 3 punten.

Het mooie weer dat werd verwacht bleef nog even uit. Om 10.30 werd afgetrapt en de spelers hadden er zin in. Dit was goed te zien aan de start van de wedstrijd. Hardinxveld begon gelijk goed en liet de bal het werk doen. Het meeste balbezit was voor de thuisploeg en dat bleek ook aan de kansjes die er ontstonden. Hoek begon stroef en wist het eerste halfuur nog niet echt gevaarlijk te worden.

Het eerste kwartier wist Hardinxveld nog niet te scoren ondanks een aantal mogelijkheden. De grensrechter van Hoek zag een aantal keer buitenspel waardoor ze nog niet benut konden worden. Maar daar kwam in de 19e minuut verandering in toen Nick een splijtende pass op Michael gaf en dit keer geen buitenspel. Michael liep 1 op 1 met de keeper en schoot bal mooi

laag in de linkerhoek. Bijna een kwartier later was het weer raak. Dit keer was het Ricky die een lekker balletje op Michael gaf en liet het grote talent (volgens een krantenartikel) de keeper kansloos.

Hardinxveld stond dus na een halfuur spelen met een 2-0 voorsprong en wilde dit graag vasthouden tot de rust. Na een sterk eerste halfuur werd het wat minder aan de kant van Hardinxveld en probeerde Hoek er een aantal keer uit te komen om wat terug te doen. De Zeeuwse ploeg kreeg echter maar één grote kans die uiteindelijk niet goed werd benut. Hierdoor kwam Hoek iets meer in de wedstrijd maar wist de thuisploeg de 2-0 voorsprong vast te houden tot de rust.

In de rust dacht Hardinxveld 2 de overwinning al binnen te hebben maar kreeg na rust gelijk het wokpannetje op de neus. Hoek begon sterk aan de 2e helft en zag de kans op een comeback. De eerste tien minuten was het Hoek dat de aansluitingstreffer probeerde te maken en die uiteindelijk ook kreeg in de 54e minuut. Toen een uitstekende tackle door onze “Cristiano Ronaldo”  gezien werd als een overtreding door de scheidsrechter legde hij de bal op de stip. Carlo zat in de goede hoek maar de penalty was goed ingeschoten. 2-1. Tien minuten later was het weer raak en stond het alweer 2-2.

Hardinxveld leek wakker geschud en begon weer met voetballen. Uiteindelijk werd door een uniek moment in de voetbalcarrière van Ricky de voorsprong weer gepakt. Door een goede corner van Adi zette Ricky met zijn eerste kopgoal in de senioren de 3-2 op het scorebord. Voor

onze Michael werd het uiteindelijk een mooie middag omdat hij 5 minuten later de 4-2 binnen wist te schieten. Uit weer een corner van Adi maakte hij zijn 2e hattrick van de week.

Nadat Hardinxveld het zichzelf nog erg moeilijk maakte is de tweede thuiszege een feit. Met deze belangrijke overwinning kan Hardinxveld 2 zich op gaan maken voor een lastige maar mooie pot uit tegen ASWH 2.

Opstelling: Carlo, Stefan, Gerco, Johan, Job, Maarten, Ricky (Joost), Marc (Rob), Adi, Nick, Michael

Wissels: Rob, Joost, Kevin, Robin, Thom

Goals: 1-0 Michael (19’) , 2-0 Michael (28’), 2-1 (54’) , 2-2 (63’) , 3-2 Ricky (70’), 4-2 Michael (75’)