Zakelijke, maar broodnodige overwinning

Groote Lindt 2

Hoofdklasse A

11 mei 2019 12:00

Op deze mooie lente dag, staat er een mooie kraker op het programma.
Een wedstrijd die door beide teams niet verloren mag worden. Grootte Lindt speelt voor haar laatste kans om directe degradatie te ontlopen.

Vaan de laatste 5 wedstrijden verloor Grootte Lindt er maar 1 en speelde onder meer gelijk tegen de 'Boys'.

Hardinxveld moet winnen om de play-offs te ontlopen, maar weet dus dat het aan de bak moet.

Hardinxveld treed aan in de volgende formatie:

Carlo

Stefan    Johan  Gerco    Romano

Kevin  Jesper       Nick

Adi       Michael

De openingsfase is van beide kanten wat onwennig, Hardinxveld probeert voetballend een gaatje te zoeken, maar laat nog niet het achterste van haar tong zien.

De 11 van Grootte Lindt hebben echter een 'Rob' opgedragen gekregen; bij balbezit van Hardinxveld wacht Grootte Lindt namelijk rustig op eigen helft af.

Toch is het Grootte lindt met de eerste kansjes, een paar vrije trappen en corners die dreigend zijn maar door de Hardinxveldse defensie onschadelijk worden gemaakt.

Na deze speldenprikjes komt de eerste grote kans voor Groote Lindt. De bal valt wat fortuinlijk voor de voeten van de nummer 8 van Groote Lindt, die van ongeveer 20 meter met buitenkant rechts de bal naar de linkerhoek weet te sturen. Carlo weet deze bal echter goed uit de hoek te tikken.

Waar de eerste actie van de nummer 8 nog als briljant is te bestempelen, is zijn volgende actie dit niet.

Nadat hij op 65 meter van de eigen goal een duel verliest van Jesper besluit hij z'n teleurstelling te botvieren op de enkel van Nick.

Deze actie levert hem slechts een gele kaart op.

Na dit moment komt Hardinxveld wat beter in de wedstrijd en probeert het voornamelijk de aanval te zoeken over de linkerflank.

De naar binnen toe getrokken Adi, wordt heerlijk weggestoken door Thomas. Adi gaat 1-op-1 op de keeper maar verzuimt deze kans te benutten en stuit op de keeper.

De goed meegelopen Kevin kan helaas de afvallende bal ook niet verzilveren. Zo blijft het vooralsnog 0-0.

In de 23e minuut probeert Hardinxveld het opnieuw over de linkerflank, de bal komt in het bezit van Adi.

Deze geeft een voorzet op Michael die de bal met zijn hoofd teruglegt op de 'aanstormende' Nick, die de 1-0 tegen de touwen schiet.

In het kwartier wat daarop volgt gebeurd niet veel. Grootte Lindt is onmachtig en Hardinxveld weet ook geen kansen te creëren.

De 2-0 valt vlak voor rust na goed doorzetten van Romano. Die, niet voor de eerste keer, op links opstoomt. Door een tegenstander heen loopt en in de korte hoek de tweede goal van Hardinxveld binnenschiet. Zo komt Hardinxveld op een psychologisch goed moment op 2-0.

Hardinxveld lijkt zó zeker van zijn zaakjes dat in de rust Gerco mag achterblijven in de kleedkamer.

Rob neemt zijn plaats in de defensie in.

Vlak na rust besluit de, tot dan toe, goed fluitende scheidsrechter de wedstrijd wat interessanter te maken.

Hij laat zien dat hij toch alle kleuren kaarten mee heeft genomen en geeft Romano een rode kaart.

Dit tot verbazing van alle spelers én toeschouwers, zelfs de grensrechter van Groote Lindt vindt het geen rode kaart.

Na deze rode kaart wordt er door Hardinxveld vrijwel direct gewisseld.

Kevin verlaat het veld en Maarten komt erin die op de plek van Romano komt te staan.

Adi zakt iets verder naar achteren, en dus blijft er 1 spits over.

Voor Grootte Lindt is de rode kaart het teken om wat aanvallender te spelen. Echter tot echt grote uitgespeelde kansen lijken ze niet te komen. Toch kan even later een speler van Grootte Lindt door de as van het veld opstomen, doordat hij door niemand echt wordt opgepakt komt op randje 16 aan, daar deelt hij een panna uit (uw verslaggever is dor €5,- vergeten wie hiervan het slachtoffer was) maar weet zijn 1-op-1 daarna niet te verzilveren.

Carlo kopt opnieuw als overwinnaar uit dit onderonsje.

Door de rode kaart en de aanvallende intenties van Grootte Lindt ontstaat er veel ruimte voor de Hardinxveldse voorhoede.

Nadat Hardinxveld al een paar x dreigde met een uitval, maar de eindpass niet goed genoeg was, lukt het ze in 66e minuut toch om weer op te stomen. Thomas zet aan de linkerkant goed door, beland op randje van de 16 en ziet naast hem zowel Michael als Adi vrij staan.

Hij speelt de bal in op Michael, die de bal nog nét een extra zetje geeft richting Adi.

Adi weet wel raad met deze bal en schiet hem tegendraads in de verre hoek.

0-3.

Met nog 25 minuten en 10 man verwacht je dat Grootte Lindt nog eenmaal aanzet om wat van de wedstrijd te kunnen maken.

Dit blijft echter uit, niet in de laatste plaats omdat de nummer 8 van Grootte Lindt (daar is ie weer) zijn frustatie bot viert op de scheidsrechter. Niet in de vorm van een tackle of slaan/schoppende beweging, nee, hij maakt de scheids uit voor schele. De scheidsrechter, die dit niet kan waarderen, besluit de nummer 8 zijn 2e gele kaart te laten zien. Hiermee is het weer 10 tegen 10.

Dit maakt het voor Grootte Lindt nog lastiger om terug in de wedstrijd te komen, het aanvalsplan van de Zwijndrechtenaren is daarnaast niet heel geraffineerd.

Door het lage tempo komen de Zwijndrechtenaren er combinerend niet doorheen. Als er dan toch een bal in de 16-meter terecht kwam, meestal na een lange bal, stond routinier 'Kazan' of 1 van zijn pupillen op de juiste plek.

na 90 minuten besluit de scheids dat het welletjes is voor vandaag en fluit voor het einde van de wedstrijd.

Zo behaald Hardinxveld een broodnodige zege, maar door de winst van GRC, loopt het helaas geen punt uit op de naaste belager.

Feit van de dag: Vandaag is de eerste 'clean sheet' van het seizoen behaald!

Aanstaande zaterdag de laatste thuiswedstrijd van het seizoen op het programma.

Om 12:30 komen de Kozakken op bezoek.