Hardinxveld - Oranje Wit

Oranje Wit 2

Hoofdklasse A

3 november 2018 12:30

Vandaag treedt Hardinxveld 2 op de Sluisweg aan tegen Oranje Wit 2.  Oranje Wit is een ploeg die mee wilt draaien in de bovenste helft van de competitie en het belooft voor de mannen van Hardinxveld een zware wedstrijd te worden. Vooraf wordt benadrukt dat er een goed resultaat mogelijk is als heel de ploeg met de juiste instelling het veld in gaat.

Hardinxveld staat in de eerste helft veel onder druk, maar geeft eigenlijk geen grote kansen weg. Robert wint veel van de persoonlijke duels met de spits van Oranje Wit, al moet hij dit wel al snel met een gele kaart op zak doen. Gerco brengt veel rust door op altijd op de goede plek te staan. De buitenspelers van Oranje Wit zijn echter wel spelers met veel dreiging. In de 18e minuut is het dan ook raak. Via een voorzet van de rechterkant kan de linkerspits gemakkelijk inkoppen. 0-1 voor Oranje Wit, maar de mannen van het 2e laten de kop niet hangen. Hardinxveld wordt in de eerste helft echter niet echt gevaarlijk, op een schot van Jesper na.

In de rust wordt er tactisch het een en ander omgezet. Joost wordt vervangen door Stefan aan de Wiel en Hardinxveld gaat met twee spitsen spelen. Ook wordt er benadrukt dat het een tandje fanatieker mag, aangezien de mannen van Oranje Wit over heel het veld kort op de tegenstander zitten en feller zijn.

Vlak na rust werpt het nieuwe systeem direct zijn vruchten af. Kevin zet goed druk op de keeper die de bal door het midden wilt wegwerken. Via Kevin komt de bal bij Stefan “Hommie” en hij schiet de bal knap in de bovenhoek. 1-1, het nieuwe plan lijkt te werken en Oranje Wit weet even geen raad met de manier van spelen van Hardinxveld. Hardinxveld is in de tweede helft feller dan in de eerste helft en dit levert een beter spel op, al kruipt de ploeg wel een aantal keer door het oog van de naald. Een spits van de bezoekers schiet uit een voorzet de 1-2 binnen, maar deze wordt door de scheidsrechter afgekeurd door buitenspel.

Carlo is in de tweede helft een aantal keer zeer belangrijk met goede reddingen waardoor uiteindelijk het punt wordt veilig gesteld. In de laatste minuten van de wedstrijd lijkt Hardinxveld toch de drie punten aan de Sluisweg te kunnen houden als Jesper één op één gaat met de keeper. Hij mikt de bal goed over de keeper heen, maar de bal stuitert helaas via de lat terug het veld in.

Hardinxveld heeft hard gewerkt voor een punt en dit is goed resultaat tegen een goede ploeg. Volgende week staat er een bekerwedstrijd op het programma tegen GJS.

Opstelling: Carlo – Lars – Robert – Gerco – Romano – Marc (’72 Nick) -Rob – Jesper – Joost  (’46 Stefan) – Stefan (’77 Ruben) – Kevin