Zaterdag 17 november stond de uitwedstrijd tegen Pelikaan 2 op de planning.

Pelikaan 2

... (intikker)
... (schot)
... (schot)

Hoofdklasse A

17 november 2018 12:00

In een gelijk opgaande eerst helft zonder enige kansen waar het balbezit grotendeels voor Pelikaan was konden ze geen kans creëren. Dit kwam vooral, omdat Hardinxveld verdedigend erg goed stond. Hardinxveld zakte in en Pelikaan wist niet hoe ze het spel moesten maken. Hierdoor gingen we met 0-0 de rust in.

In de rust werd gezegd dat we moesten blijven knokken en dan zou het goed komen.

De 2e helft begon hetzelfde. Hardinxveld stond goed en Pelikaan kwam er niet doorheen. Totdat er in de '67 minuut een vrije bal werd gegeven door de scheidsrechter. Langs de kant hadden we daar onze twijfels over of het wel een overtreding was. Pelikaan gaf de bal met een voorzet in het 5 meter gebied van de keeper waar Carlo de bal probeerde te pakken, maar werd zo erg gehinderd door een speler van Pelikaan dat hij in de lucht de bal moest laten vallen. Hier staat normaal gesproken een overtreding voor, maar de scheidsrechter floot niet. Hierdoor kon Pelikaan de bal makkelijk in het doel schieten 1-0. Hardinxveld probeerde iets aanvallender te gaan voetballen, maar in de '76 minuut ging het mis. Door makkelijk balverlies op het middenveld kwam Pelikaan met een snelle counter 1 op 1 op de keeper af en schoot onhoudbaar binnen 2-0. We wisten dat het heel moeilijk zou gaan worden om eventueel met een punt naar huis te willen gaan. We probeerde nog wat met Robert als extra spits, maar 6 minuten na de 2e goal scoorde ze na een goede aanval de 3-0. In de laatste minuten van de wedstrijd gebeurde er niks meer en de scheidsrechter floot af met 3-0.

Volgende week staat de wedstrijd tegen Groote Lindt 2 op het programma. De aftrap op Sportpark De Sluisweg is om 12.30 uur.

Opstelling: Carlo - Lars - Robert - Gerco - Rutger ( '68 Ruben ) - Marc - Rob ( '21 Stefan ) - Kevin - Jesper - Joost - Sven

Wissels: Ruben - Luuk - Nick - Stefan - Brian

Gele kaarten: Kevin - Gerco - Rob