Hardinxveld 2 - Pelikaan 2

Pelikaan 2

Thomas Rozeboom Bos (vrije trap)
... (intikker)

Hoofdklasse A

2 februari 2019 12:30

Op een koude en regenachtige 2 februari moest Hardinxveld 2 het thuis opnemen tegen de huidige nummer 4 van de ranglijst Pelikaan 2. Een erg belangrijke wedstrijd waarin punten moeten worden gepakt, omdat de concurrenten onderling ook tegen elkaar strijden en dus ongetwijfeld punten worden gepakt.

Ondanks het missen van een aantal spelers begon Hardinxveld met vol vertrouwen aan de wedstrijd, met terugblik op de uitwedstrijd en de wedstrijd van vorig jaar (1-1). Helaas kregen we binnen 9 minuten al de deksel op de neus. Na een foute pass in de opbouw kon de speler van Pelikaan 1 op 1 met de keeper en maakte dit goed af. Een flinke domper maar Hardinxveld pakte het goed op en stond goed georganiseerd en kwam er af en toe goed uit over de flanken, maar helaas zonder resultaat.

In de 2e helft voelt Hardinxveld dat er wat te halen valt en gaat vol in de strijd maar wordt gered! Na een schot van de Peli’s, wordt er attent gereageerd door Kevin en haalt de bal weg voor de lijn. Gelukkig was de scheids zijn brillendoekje vergeten en misschien wel in ons voordeel. Was de bal wel of niet over lijn? Hardinxveld haalt opgelucht adem en gaat door waar het mee bezig was en dit wordt beloond! In de 64e minuut krijgt Hardinxveld op randje 16 een vrije trap, waarbij Thomas slim gebruikt maakt van de muur en schiet de bal langs de muur

in het doel! Hardinxveld gaat door en wilt die 3 punten pakken maar in de 82e minuut krijgt Pelikaan een corner en deze wordt van dichtbij raakt gekopt.

Helaas staan we met lege handen na 90 minuten, maar moeten we deze week weer goed voorbereiden op een zeer belangrijke wedstrijd tegen de directe concurrent Papendrecht. Waarin de 3 punten op de Sluisweg kosten wat het kost gehouden moeten worden.

Opstelling Hardinxveld:

Kevin - Stefan A - Johan – Gerco, (Robin) - Romano - Kevin - Rob - Marc – Thomas – Stefan H - Michael

Wissels:

Ruben – Rutger – Maarten – Robin – Pieter – Carlo