Het is een zonnige zaterdag middag als Hardinxveld 2 mag aantreden tegen Wieldrecht 2. Op het sportpark de Sluisweg eindigt het in een zwaarbevochten 1-1.

Wieldrecht 2

Hoofdklasse A

29 september 2018 12:30

Om tien over half een klinkt het eerste fluitsignaal voor de start van de van de wedstrijd. De bezoekers krijgen de eerste grote kans van de wedstrijd. Deze kans word in gang gezet door een snelle counter. Door middel van een steekbal word een middenvelder vrij voor het doel gespeeld. Door goed uitkomen van Carlo ziet de middenvelder zijn inzet tegen de lat belanden. Na deze grote kans was het de beurt aan Hardinxveld die het proberen via een afstandsschot van Ricky die gekeerd word door de keeper. Uit de corner volgde nog een schotkans voor Michael maar deze kans werd niet omgezet in een goal. Nu was het de beurt aan de scheidsrechter om de stempel op de wedstrijd te drukken. Eerst in een aanval van Hardinxveld werd Michael een op een gezet met de keeper en hij wist de kans om te zetten in een goal. Echter werd er door de grensrechter gevlagd voor buitenspel (wat niet terecht was) en de scheidsrechter luisterde jammer genoeg naar zijn assistent. Kevin was het niet eens met de beslissing van de scheidsrechter en ging de discussie aan op een manier die de scheids niet kon tolereren en pakte hierdoor de eerste gele kaart van de wedstrijd. Aan de andere kant braken de spelers van Wieldrecht uit doormiddel van een counter via de zijkant. De buitenspeler gaf een voorzet op de spits die hem op doel wist te koppen. De bal word tegen gehouden door Carlo. De scheids heeft alleen niet gezien dat de bal de doellijn had gepasseerd waardoor ook Wieldrecht niet de openingstreffer op hun naam konden zetten.

Na een stroeve eerste helft van Hardinxveld heeft Ronald in de rust besloten om met drie verdedigers te gaan spelen. Dit ging ten kosten van Stefan waar Marc voor in plaats kwam.

De tweede helft word afgetrapt een stand van 0-0 waarin voor beide ploegen nog alles mogelijk is. Door de keuze van Ronald om met drie verdedigers te spelen kregen we een extra middenvelder erbij waardoor Wieldrecht de bal niet makkelijk meer bij de aanvallers kreeg. Door de extra middenvelder kreeg Hardinxveld ook meer ruimte om te voetballen. Dit resulteerde in een aantal kansjes. De eerste grote kans werd veroorzaakt door dat de keeper van Wieldrecht de bal recht in de voeten van Marc schoof. Marc wist de kans echter niet te verzilveren. Enkele minuten later was het echter wel raak. In de 70e minuut tekende Joost voor de 1-0. De goal kwam tot stand door een voorzet van Luuk die in de kluts bij Joost terecht kwam die hem tegen de touwen wist te werken. In de 82e minuut kregen de bezoekers uit een corner een penalty. De scheids leek te zien dat Lars zijn tegenstander vast hield en legde hierdoor de bal op de stip. De penalty werd goed ingeschoten maar werd echter gekeerd door Carlo die een wereld pot keepte. In de 87e minuut was het echter wel raak voor de bezoekers. De scheids legde de bal nogmaals op de stip na dat Marc in de rug geduwd word en hierdoor de bal op de hand krijgt. Marc kreeg hiervoor zijn tweede gele kaart van de wedstrijd en moest dus het veld verlaten. Carlo wist deze keer de inzet van de tegenstander niet te keren en zo kwam Wieldrecht op 1-1. Zo gingen beide ploegen met 1 punt naar huis.

Opstelling:

Carlo, Stefan (45' Marc), Danny, Ruben, Lars, Nick, Jesper, Ricky (55' Luuk), Joost (88' Rob), Michael, Kevin (75' Stefan)