HARDINXVELD BOEKT EERSTE THUISOVERWINNING!!!

LRC 2

... (afstandschot)
Marc Vogel (solo)
Assist: Adi Jogic

Hoofdklasse A

16 maart 2019 12:30

Deze week stond LRC op het op programma, na een week hevige regenval kwam zaterdagmorgen toch het verlossende woord. IT GIET OAN!!!

Na een kort maar krachtige bespreking van onze GKL (grote kale leider) waren de mannen van Hardinxveld 2 er helemaal klaar voor. Dat moest ook wel want deze wedstrijd moest worden gewonnen.

Hardinxveld begon met een geroutineerde verdediging. Onze GKL had moeten improviseren omdat een speler liever naar Groningen ging als dat hij ze team hielp dus werd Marc Vogel (tevens aanvoerder) een linie naar achter gehaald, rechtsback om precies te zijn. een positie waar die uitermate goed tot zijn recht komt alleen vind hij zelf van niet.

Daardoor stond Gerco Blokland (ook wel de Pirlo van de sluisweg genoemd) op de nummer 6 positie, normaal gesproken de positie van de aanvoerder, maar onze GKL wou er toch wat meer voetbal inkrijgen dus moest deze grote speler de passes vanaf het middenveld voor ze rekening nemen om de aanvallers aan het werk te zetten. Zo begon Hardinxveld de wedstrijd tegen het toch altijd moeilijke LRC.

Hardinxveld begon zwakjes aan de wedstrijd, kregen moeilijk grip op de lopende mensen van LRC. wat overigens niet resulteerde in hele grote kansen voor de bezoekers uit Leerdam. Na een matige eerste helft van bij de kanten zonder al te veel kansen dacht iedereen wel te gingen rusten met een 0-0 stand. Maar na een gegeven stuitbal van de scheidsrechter die LRC netjes terug zouden schieten naar onze keeper maakte de spits van de bezoekers de goal van ze leven. wat een sportief gebaar had moeten zijn schiet de spits van 40 meter de bal over onze toch altijd goed keepende Carlo heen. Wat resulteerde in grote paniek aan Hardinxveldse zijde.

Maar na een lange discussie mochten we van de bezoekers een gratis goaltje meepikken. Een groot gebaar van LRC. Dus stond niet de brilstand op het scorebord maar een 1-1 stand.

Hardinxveld kwam uitstekend de kleedkamer uit, een bakje thee kan soms wonderen doen. Grote kansen werden gemist maar uiteindelijk in de 64 minuut was daar Gerco Blokland die als een soort Cristiano Ronaldo boven iedereen uit de 2-1 binnen kopt. Daar was dan eindelijk de verdiende voorsprong. Daarna drukte Hardinxveld door maar verder dan de 2-1 kwam het niet. Daardoor boekte Hardinxveld na vijf nederlagen eindelijk een overwinning en de eerste thuiswinst van het seizoen.

Deze overwinning geeft hopelijk veel vertrouwen voor de rest van het seizoen en hopelijk handhaaft Hardinxveld zich zonder te moeten komen opdraven voor de na-competitie. Volgende week staat gelijk de derby op het programma, uit tegen Sliedrecht. Altijd garantie voor veel vechtlust en veel goals.

Opstelling: Carlo, Marc, Johan, Danny, Romano, Gerco, Ricky, Nick, Adi, Kevin (Joost), Michael (Stefan)

Goals

0-1 : 41min