Hardinxveld zakt verder weg

Assist: Kevin Klein

Hoofdklasse A

16 februari 2019 12:00

Op de zonnige zaterdagochtend van 16 februari staat de belangrijke wedstrijd tussen Wieldrecht 2 en Hardinxveld 2 op het programma. De belangen zijn voor beide partijen groot, aangezien het directe concurrenten in de onderste regionen van de ranglijst zijn. Om 12:00 werd er afgetrapt op het sportpark van Wieldrecht.

De eerste helft is volledig voor Hardinxveld. De ploeg legt veel werklust en kracht in de wedstrijd, waar Wieldrecht geen antwoord op heeft. Hardinxveld wint ieder duel met de tegenstander en heeft goed veldspel, maar hele grote kansen zijn er in het begin van de eerste helft nog niet. Na een half uur spelen krijgt Hardinxveld een vrije trap op de helft van de tegenstander. Nick zet de bal goed voor, en Stefan aan de Wiel komt goed boven zijn tegenstander uit en kopt de bal in. Een verdiende 0-1 voorsprong voor de mannen uit Hardinxveld.

Na de 0-1 heeft Hardinxveld de smaak te pakken. Het doel van Wieldrecht wordt onder andere door Adi en Jesper onder vuur genomen, maar deze schoten belanden net naast en op de lat. Hardinxveld vergeet voor rust verder uit te lopen, en de wedstrijd al zeer vroeg mogelijk in het slot te gooien.

De tweede helft is vanaf de eerste minuut een hele andere wedstrijd. Wieldrecht komt scherp uit de kleedkamer en heeft met een tactische omzetting iets veranderd in het

systeem. Hardinxveld wordt direct na rust al gewaarschuwd door een, terecht, afgekeurde 1-1. Dit blijkt echter niet genoeg voor Hardinxveld, want Wieldrecht neemt volledig de regie over in de tweede helft. Hardinxveld krijgt het niet voor elkaar om de linies kort op elkaar te houden, waardoor Hardinxveld wordt overlopen en er vaak een overtal situatie ontstaat voor de aanvallers van Wieldrecht. Na een uur voetballen is het dan ook raak voor Wieldrecht. De aanvoerder van de thuisclub kan aan de linkerkant de bal ontvangen. De verdedigers van Hardinxveld grijpen niet resoluut in waardoor de spits relatief makkelijk kan opstomen op de zijlijn. Met een actie naar binnen en een goed schot laat hij de keeper kansloos. Vijf minuten later is het wéér raak voor Wieldrecht. Uit een vrije trap verlengt diezelfde spits de bal knap de verre hoek in. 2-1 en Hardinxveld moet iets gaan proberen. Omdat Hardinxveld moet scoren wordt iedereen met een corner in de 78e minuut naar voren gestuurd. Er wordt echter niet gelet op een eventuele afvallende bal, waardoor Wieldrecht met twee snelle spitsen snel kan counteren. De 2 tegen 1 situatie wordt goed uitgespeeld door Wieldrecht en zo staat het al snel 3-1. Hardinxveld doet in de laatste minuut via Robin nog iets terug, maar dit is helaas niet genoeg.

Het is zonde dat Hardinxveld een zeer goede eerste helft waar niet veel aan de hand leek, niet kan omzetten in 3 punten. Voor Hardinxveld staat volgende week eerst een

wedstrijd in de beker tegen Nivo Sparta op het programma. De eerstvolgende competitiewedstrijd is uit tegen VVGZ 2.

Opstelling: Kevin van der Ploeg – Stefan aan de Wiel – Johan – Rob – Romano – Nick – Marc (Joost) – Stefan Hommerson (Kevin Klein)– Jesper – Adi – Michael (Robin)

Wissels: Ruben – Luuk – Joost – Kevin Klein – Robin – Carlo