Verdiende overwinning V.V.Hardinxveld 2

Kevin Klein (schot)

Hoofdklasse A

20 april 2019 12:30

Afgelopen weekend stond er een belangrijke wedstrijd op het spel voor de mannen van Hardinxveld 2.

Een wedstrijd waarbij het ging om de 11e plaats wanneer er gewonnen zal worden tegen concurrent GRC.

Aan het weer zal het deze middag niet liggen aangezien het 24 graden was met geen wolkje aan de lucht. Kortom goede voortekenen voor een mooi voetbalpotje.

De eerste helft is begonnen waarbij Hardinxveld de overhand had met goed positiespel. GRC voetbalde voornamelijk met de lange bal maar omdat onze achterste linie er kort op zat, was dit redelijk makkelijk te verdedigen en kon de lange bal vaak onderschept worden.

Dankzij het goede voetbal van Hardinxveld creëerde ze 3 maal 100% kansen alleen wisten we deze helaas niet af te maken.

Ruststand 0-0.

In de 2e helft was het wederom Hardinxveld met het betere spel.

In de 53e minuut was het Michael die kon opendraaien op het middenveld en Adi met een hoge steekbal 1 op 1 met de keeper zette die vervolgens de keeper passeerde en koel de bal in het doel schoot. 1-0!

Eigenlijk was het wachten tot Hardinxveld de 2-0 zal maken totdat onze keeper Carlo een geweldige assist gaf op een doelpunt. Het enige nadeel was dat Carlo de bal uitrolde voor de voeten van een GRC speler en een assist gaf op de spits van GRC.

Dit kwam door een misverstand waarbij Carlo dacht dat het buitenspel was alleen de scheidsrechter er niet voor had gefloten. 1-1.

Nu was het aan Hardinxveld om karakter te tonen en vol te gaan voor de belangrijke en nodige 3 punten.

In minuut 86 was het Nick die de inmiddels ingevallen Kevin Klein diep stuurde waarbij Kevin hem vanuit een moeilijke hoek knap langs de keeper in de verre hoek schoot. 2-1!! Een belangrijk doelpunt waarbij het juichen op zijn Kevins werd gedaan en de ontlading zeer groot was.

De wedstrijd werd uitgevoetbald en Hardinxveld pakte de 3 belangrijke punten waardoor ze GRC op de ranglijst voorbij gaan.

Omdat onze sterspeler Ruben Vink volgende week jarig is en we hier landelijk bij stil staan door Koningsdag te vieren, staat er volgende week geen wedstrijd op het programma.