GRC’14 2 - VV Hardinxveld 2

GRC-14 2

Hoofdklasse A

1 december 2018 14:30

Op een grijze 1 december mocht Hardinxveld 2 aantreden in Giessen tegen GRC’14 2. Hardinxveld had voorafgaand aan deze wedstrijd 9 punten en GRC’14 6 punten. Voor Hardinxveld dus een belangrijke pot tegen een directe concurrent om afstand te nemen van de onderste plaatsen.

Hardinxveld begon wat timide aan de wedstrijd en hierdoor kreeg GRC’14 de gelegenheid om het initiatief te pakken. Door middel van voornamelijk lange ballen werd de thuisploeg zo nu en dan gevaarlijk en dat resulteerde uiteindelijk ook in de 1-0. Hierbij kon een speler van de thuisploeg te gemakkelijk binnenkoppen uit een corner. Na een dik half uur spelen liet Hardinxveld het balletje iets beter rondgaan en kon hierdoor wat meer druk naar voren uitvoeren. Na 39 minuten spelen kreeg Hardinxveld een corner waarna Robert uit de kluts de bal erin wist te prikken. Dit was een welkome opsteker zo voor de rust. De vreugde bij Hardinxveld verdween echter als sneeuw voor de zon want GRC’14 kwam vlak voor rust weer op voorsprong. Na een voorzet vanaf links werd er binnen gekopt. Hardinxveld ging dus met een kater de rust in.

In de tweede helft schakelde Hardinxveld om naar een systeem met twee spitsen. Dit resulteerde in het feit dat er nu veel meer druk naar voren kon worden gegeven. Na de rust lag het initiatief dan ook volledig bij de gasten. Na een goede individuele actie trok Jesper de bal laag voor en kon Kevin de bal gemakkelijk intikken. Na de gelijkmaker was GRC’14 rijp voor de slacht en dus probeerde Hardinxveld ook door te drukken. Hieruit kwamen een aantal kansen met de grootste voor Lars die een voorzet dacht binnen te schieten maar na een tackle van een GRC’14 verdediger belande zijn inzet helaas op de lat. Hardinxveld was in de eerste 20 minuten

na rust dus de baas maar het was de thuisploeg die redelijk uit het niets weer op voorsprong kwam. Bij deze 3-2 werd de verdediging dwars door het centrum uit elkaar gespeeld. Dit betekende dus weer een achterstand voor Hardinxveld terwijl het juist de overhand had. Hardinxveld moest dus alweer in de achtervolging.
Doordat Hardinxveld risico ging nemen kreeg ook GRC’14 meer ruimte en daardoor golfde het spel op en neer. In de slotfase van de wedstrijd viel alsnog de verdiende gelijkmaker voor Hardinxveld. Kevin stond op de goede plek en kon zo een afzwaaier van Nick strak in de hoek plaatsen, 3-3!

Na afloop kon er gesproken worden van een terecht gelijkspel, al heeft Hardinxveld bij een stand van 2-2 wel de mogelijkheid laten liggen om de wedstrijd naar zich toe te trekken.

Volgende week wacht de mannen van Hardinxveld 2 een lastige maar zeker geen onmogelijke opgave wanneer ASWH 2 naar Hardinxveld komt. Aftrap aan de eigen Sluisweg is om 12:30 uur.

Opstelling Hardinxveld:

Karsten - Job (75’Maarten) - Robert - Gerco - Romano (69’ Rutger) - Johan (69’ Marc) - Nick - Lars - Joost (45’ Stefan) - Jesper - Kevin

Wissels:

Rutger - Maarten - Rob - Stefan - Marc