Pijnlijke nederlaag

... (lob)

Hoofdklasse A

19 januari 2019 12:30

De winterstop zit er weer op.
Zaterdag 19 Januari stond de derby tussen v.v. Hardinxveld 2 en Sliedrecht 2 op het programma, beide ploegen hadden een geslaagd trainingskamp achter de rug dus waren de verwachtingen hoog gespannen, zelfs bij de scheids die ruim voor de wedstrijd al meldde dat er slechts in dezelfde kleur “ondershirt” gespeeld mocht worden, gezien Hardinxveld nagenoeg altijd in het wit speelt waren veel spelers hier niet op voorbereid en mochten ze met een gevoelstemperatuur van rond het vriespunt lekker met korte mouwen de wei in.

12:30 uur werd er afgetrapt aan de sluisweg, ondanks de hoge verwachtingen aan Hardinxveld kant was het vanaf minuut 1 Sliedrecht wat de klok sloeg met zeer veel balbezit drukte het Hardinxveld ver terug op eigen helft en het was dan ook al na 4 minuten prijs; 0-1. Je zou van Hardinxveld kant meer verwachten na zo’n vroege achterstand maar niets was minder waar het was nog steeds hetzelfde beeld Sliedrecht aan de bal en Hardinxveld erachteraan, dat resulteerde na een half uur in de 0-2, een voorzet werd matig uitverdedigd door Hardinxveld belandde in de voeten van een Sliedrechter die het overzicht hield en breed lag op een meegelopen medespeler die snoeihard uithaalde in de korte hoek.

Tot aan de rust hetzelfde spelbeeld, met als kleine uitzondering een uitvalletje van Hardinxveld wat resulteerde in een schotje in de handen van de Sliedrecht-goalie.

In de rust donderde het in de Hardinxveld kleedkamer teveel spelers speelde onder de maat en dat moest anders in de 2e helft. Ronald wisselde een middenvelder in voor een extra spits met de bedoeling iets meer van eigen helft af te komen, even leek het erop dat Hardinxveld terug kwam in de wedstrijd door iets meer van de goal af te spelen en doormiddel van een kopkans voor Jesper en een goede schietkans voor Michael (die na een uur in het veld was gekomen als extra spits) iets gevaarlijker werd.

Maar kort na het aandringen van Hardinxveld viel rond de 70ste minuut dan de beslissing, een verre corner bij de 2e paal werd terug gebracht en kon ongehinderd worden binnen gekopt; 0-3. Na ongeveer 90 minuten spelen viel ook de 0-4 nog, de Hardinxveld verdediging bracht zichzelf in de problemen in plaats van de bal lang te spelen werd de voetballende oplossing gekozen wat uiteindelijk resulteerde in een foute pass en een schitterende lob over een meter of 35 maakte de vernedering compleet voor Hardinxveld.

opstelling Hardinxveld; Carlo (k), Job, Gerco(’80 Ruben), Johan, Romano(’60 Michael),
Maarten(’46 Stefan), Nick(’82 Joost), Marc©(‘70Rob), Ricky, Jesper,
Kevin.