Hardinxveld verliest wederom en blijft naar onderen kijken.

VVGZ 2

... (volley)

Hoofdklasse A

9 maart 2019 11:30

Vandaag stond de wedstrijd uit tegen VVGZ op het programma. Thuis werd er gelijkgespeeld tegen de ploeg uit Zwijndrecht dus de sterke en zwakke punten zijn bekend bij de mannen.

De weercondities waren niet optimaal vandaag, harde wind, regen en een stukje weiland waar we op mochten voetballen. Maar daar hebben beide partijen last van.

Het was te merken dat beide ploegen last hadden van de harde wind, veel ballen die te hard werden gegeven of juist te zacht en bleven in de lucht hangen. Het eerste moment is voor VVGZ, een steekbal wordt gegeven op de snelle linksbuiten die doorkomt in de 16, Jesper verdedigd en de linksbuiten gaat neer. VVGZ wil graag een strafschop zien maar de scheidsrechter geeft geen gehoor. Dan is er de kans voor Hardinxveld, Kevin komt in een goede scoringspositie maar weet de bal helaas niet in het doel te werken. Dan is het toch VVGZ dat op voorsprong komt, in de 27e minuut neemt VVGZ een vrije trap vanaf de rechterkant, er wordt niet goed meegelopen (!) en daar is de 1-0 op het scorebord. Nu is het zaak voor Hardinxveld om zo snel mogelijk op gelijke hoogte te komen. Dit gebeurd echter niet, VVGZ weet 5 minuten voor rust de 2-0 te maken na een matige opbouw aan de kant van Hardinxveld. Kevin krijgt nog

een kans vlak voor rust, hij wordt gehinderd in z’n actie maar besluit toch te schieten. Tevergeefs wordt ook deze kans niet benut, dus we gaan rusten met een stand van 2-0.

Na rust probeert Hardinxveld er alles aan te doen om zo snel mogelijk die aansluitingstreffer te maken alleen wil dat niet lukken. Het tempo lag veel te laag en er werden geen grote kansen gecreëerd. Ondanks dat Hardinxveld nu de wind in de rug had. Er waren wat kleine kansen voor de ploeg uit Hardinxveld maar dit kon niet omgezet worden in een doelpunt. VVGZ kreeg nog wat kansen alleen wist Danny deze goed te keren met z’n kadetjes.

Helaas weer een nederlaag voor Hardinxveld vandaag en nu begint het toch wel te kriebelen met die nacompetitie voor degradatie in zicht. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen LRC op het programma. Eerder dit seizoen werd er met 2-6 gewonnen van de ploeg uit Leerdam, dus laat dat een goede voorbode zijn voor volgende week..

Opstelling:

Carlo, Jesper, Johan, Gerco, Danny, Nick, Marc (Ruben), Ricky (Joost), Kevin (Bezem), Stefan, Michael