Collectief Hardinxveld pakt punt tegen VVGZ

... (e.d.)

Hoofdklasse A

20 oktober 2018 12:30

Zaterdag stond er weer een lastige wedstrijd op het programma tegen VVGZ. Na de zeperd van vorige week had de ploeg nog wel wat recht te zetten. De bespreking was kort en bondig; strijden en zien waar het schip strand.

De eerste helft begon wat moeizaam. VVGZ zocht veel de lange bal naar de snelle buiten spelers of sterke spits en krijgen ook wat kansen. Maar door een aantal keer goed ingrijpen achterin komt VVGZ niet tot scoren. Hardinxveld komt beter in de wedstrijd en neemt zelfs de controle over. Na een halfuur spelen wordt Jesper gevloerd binnen de 16-meter van VVGZ en de dan prima leidende scheidsrechter legt de bal op de stip. Diezelfde Jesper legt aan, schiet hem hard naar de hoek, maar helaas houdt de VVGZ keeper hem tegen. De tegenstander staat inmiddels wel met 10 man, omdat de linksback zijn 2e gele kaart heeft ontvangen.

In de rust wordt er op gehamerd dat we niet mogen verslappen en minimaal een punt moeten pakken vanmiddag.

Vlak na rust raakt Danny geblesseerd na een lelijke trap op zijn knie en Ruben komt voor hem in de ploeg. Hardinxveld gaat verder met het offensief en VVGZ weet hier eigenlijk geen raad mee. De ploeg houdt de druk erop, maar weet de kansen niet af te maken. Uit een afgeslagen corner kan een VVGZ aanvaller vanaf eigen helft helemaal doorlopen richting het Hardinxveldse doel. Zijn schot is zwak, maar de bal stuitert hierdoor alsnog ongelukkig door de benen van Carlo het doel in; 0-1.

Hardinxveld is het even kwijt en niet veel later beland een op het oog houdbare bal opnieuw achter Carlo in het net; 0-2. Op dat moment zit alles tegen en lijkt ook scheidsrechter niets meer in ons voordeel te willen beslissen. Ieder duel is een vrije trap tegen en een doelpunt van Hardinxveld wordt afgekeurd wegens buitenspel. VVGZ krijgt nog een grote kans op 0-3, maar die inzet wordt knap tegen gehouden.

Ronald grijpt in en brengt Michael en Kevin in de ploeg. Of het zo moet zijn komt Hardinxveld niet veel later dan toch terug. Na een goede aanval brengt Jesper de bal voor en is Kevin direct scherp voor het doel; 1-2. Hierna is het geloof op een goed resultaat weer helemaal terug en de ploeg blijft knokken. Na een scrimmage voor het VVGZ doel tikt de keeper een hoge bal over de lijn in eigen goal; 2-2!

Hardinxveld wil meer, maar weet helaas niet meer de volle buit binnen te halen. Al en met al kan de ploeg toch tevreden zijn over het vertoonde spel en inzet.

Komende zaterdag wacht een belangrijke wedstrijd tegen en bij LRC uit Leerdam.

67 min. 0-1 schot

70 min. 0-2 schot

74 min. 1-2 Kevin (assist Jesper)

88 min. 2-2 e.d.