Moeizame maar verdiende overwinning tegen Hoek

HSV Hoek 2

Nick vd Woude (afstandschot)
Kevin Klein (intikker)

Hoofdklasse A

15 december 2018 14:00

Het is zaterdag 15 december, er staat een competitiewedstrijd op het programma tegen hoek. Een wedstrijd waar veel op het spel staat en waarbij Hardinxveld op gelijke hoogte kan komen met concurrent Hoek.

Aangezien het een lange reis is naar Zeeland moet Hardinxveld natuurlijk niet met lege handen naar huis gaan. We gaan erheen voor winst en niets minder.

Met een bus en 2 auto’s vol met spelers en staf reisde Hardinxveld 2 af naar de Zeeuwen.

Om 14:00 klonk het eerste fluitsignaal voor een belangrijke wedstrijd voor Hardinxveld.

De beginfase van de wedstrijd was voor de  Hardinxvelders. Waarbij er goed verzorgd voetbal werd gespeeld en Hardinxveld de overhand had.

Het strijdplan van Hoek was ook direct duidelijk. De counter en lange bal naar voren om de snelle buitenspeler van Hoek te zoeken. Wat niet leek op een goed doordacht plan.

Na 6 minuten was het Nick die veel ruimte had en kon opkomen aan de rechterkant om zich op te maken voor een afstandsschot die uiteindelijk in de linkerkruising belande. Geweldige goal! De vreugde op de bank en bij de spelersgroep was uitbundig. Na zo’n geweldige openingsfase leek het erop dat het een mooie middag zal worden voor de Hardinxvelders alleen moesten ze wel oppassen voor de lange bal en counter van Hoek..

Minuut 19 stond op het scorebord en daar was de lange bal van Hoek weer. Wat leek op een makkelijke bal om weg te werken was het toch een ongelukkige fout in de verdediging wat leidde tot de gelijkmaker.

Na de 1-1 was het van beide kanten erg rommelig en ging de eerste helft als een nachtkaarsje uit.

De 2e helft begon en er werd gehoopt op voetbal zoals we in de eerste 15 minuten zagen van onze selectie.

Er was weer vechtlust, iets beter voetbal en we kregen steeds meer kansen.

Ricky met een voorzet en het was een afgeslagen bal op de 16 die Nick oppakte en besloot deze bal met binnenkant voet op de volley te nemen. Met een boogbal over de keeper ging de bal tegen het net. 1-2!

Nu vasthouden en de 3 punten meenemen naar Hardinxveld.

2 minuten na de voorsprong was het toch weer de lange bal van Hoek wat Hardinxveld weer in de problemen bracht.

De bal viel knullig over de defensieve linie van Hardinxveld en door het niet opletten kon de speler van Hoek de bal vrij inschieten.

De zet was weer aan Hardinxveld om met een goed gevoel de competitie af te sluiten voor de winterstop.

Door onze goede instelling en inzet creëerde we weer wat kansen en was het wachten op de voorsprong.

De bal werd voorgegeven en na een flipperkast was het onze klutskoning Kevin Klein die op miraculeuze wijze de 2-3 wist te maken.

Nu was het aan ons om de wedstrijd uit te voetballen en de lange bal van Hoek tegen te houden.

Gelukkig was dit het geval en blies de scheidsrechter na 90 minuten + extra tijd voor het eindsignaal.

Deze overwinning betekend dat de concurrentie niet verder uitloopt en we op gelijke hoogte komen met Hoek op 13 punten.

Na de wedstrijd snel naar de club waar de avond goed werd afgesloten met het jaarlijkse boutdraaien.

Volgende week staat de laatste wedstrijd op het spel voor de winterstop. Een bekerwedstrijd tegen ONI 2. Aanvang 14:30.

Opstelling.

Carlo Job Gerco Johan Romano