Hardinxveld verliest van zichzelf

... (kopbal)

Hoofdklasse A

9 februari 2019 12:30

Zaterdag 9 februari stond de belangrijke thuiswedstrijd tegen Papendrecht op het programma.

Om bij de onderste plaatsen weg te blijven moest er vandaag gewonnen worden op deze stormachtige dag.

Na de toss begon Hardinxveld met de wind schuin in de rug, wat voor druk zorgde op de helft van Papendrecht.

In de 5e minuut wordt een vermeende handsbal binnen de 16- meter van een Papendrecht verdediger weggewuifd door de arbiter.

De bezoekers probeerden vooral met lange ballen van de eigen helft af te komen. Maar echt grote kansen komen er verder niet voor Hardinxveld.

Er wordt niet zuiver genoeg gespeeld.

Na ruim een half uur spelen krijgt Papendrecht een corner. Deze wordt na wat duw en trekwerk bij de 2e paal binnen gekopt.

De scheidsrechter, die er zijn eigen wedstrijd van maakte, wist het zeker: er was niets aan de hand; 0-1.

Dit is tevens de ruststand. In de rust wordt besproken dat we druk moeten blijven geven en de bal laag moeten houden vanwege de wind.

De 2e helft probeert Hardinxveld de druk op te voeren. Hoewel dit enigszins lukt ontbreekt het vaak aan de eindpass.

Ook staat de Papendrechtse doelman steeds op de juiste plek. De bezoekers proberen het via de counter maar worden niet echt gevaarlijk.

Zo’n kwartier voor het einde krijgt de spits van Papendrecht een rode kaart wegens natrappen.

Maar ook nu weet Hardinxveld het niet goed uit te spelen. Het is te ongeduldig en de meeste voorzetten verdwijnen in de handen van de keeper.

Er is nog een kopkans voor Johan, maar deze kan de bal niet genoeg vaart meegeven.

Hardinxveld weet zichzelf wederom niet te belonen en eindigt weer met lege handen.

Volgende week staat een opnieuw belangrijke uitwedstrijd tegen Wieldrecht op het programma.

37 min. 0-1

Geel: Marc, Michael

Opstelling: Kevin – Job, Johan, Romano, Jesper – Rob, Marc ©, Nick, Stefan – Michael, Kevin

Wissels:

Joost – Kevin (65’)