Achtklapper voor Hardinxveld JO13-1

Hardinxveld JO13-1

De Alblas JO13-1JM

10 november 2018 9:00

Op een zanderig hoofdveld wist Hardinxveld JO13-1 de doordeweekse winst op LRC een goed vervolg te geven. Aan het einde van de wedstrijd gaf het scorebord een 8-0 eindstand aan.

Harm is hersteld van zijn griepje en sluit vandaag weer bij de groep aan. Hierdoor kan het team het vandaag zonder afwezigen opnemen tegen hekkensluiter De Alblas. Hardinxveld start gretig en Seth besluit in de eerste minuut de bal van een meter of 30 op doel te schieten. Het schot is lastig, want de bal stuitert vlak voor de keeper. De keeper van De Alblas ligt al op de grond om het schot te pakken, maar de stuit is zo lastig dat de bal toch het doel in valt. Binnen een minuut heeft Hardinxveld de voorsprong te pakken.

Toch weet Hardinxveld de goede start in de volgende minuten geen goed vervolg te geven. Het spel is rommelig en de gemaakte keuzes zijn vaak verkeerd. Dit resulteert in een enorme kans voor De Alblas als hun spits 1-op-1 met Maurice wordt gezet. Maurice is, net als tegen LRC, zeer snel zijn doel uit en weet redding te brengen voordat de spits uit kan halen. Dit moet een waarschuwing zijn, maar dat is het vooralsnog niet. Er wordt door Hardinxveld niet als team druk gezet en De Alblas weet hierdoor onder de druk uit te voetballen. Spelers van De Alblas weten elkaar in deze fase makkelijk te vinden en Hardinxveld komt zelfs licht onder druk te staan. Dan is er een hele goede individuele actie van Seth op het middenveld. Hij slalomt om drie tegenstanders heen en steekt de bal met links tussen de rechtsback en centrale verdediger van De Alblas door. Jordi is precies op tijd gestart en de bal valt er perfect tussendoor. Jordi weet met rechts fraai in de verre hoek af te ronden. Zo pakt Hardinxveld, zonder heel groots te spelen, binnen 10 minuten een 2-0 voorsprong.

Een paar minuten na de 2-0 volgt het volgende moment van opwinding. Jordi wordt op rechts ingespeeld en speelt de bal naar het midden op Seth. Seth speelt, zoals de trainers het graag zien, de bal in een keer door in de diepte op de doorgelopen Fenne. Fenne behoudt het overzicht en legt de bal terug op de slim meegelopen Jordi die de bal vervolgens in een keer met rechts hoog inschiet. De bal verdwijnt achter de keeper en deze fantastische aanval wordt terecht beloond met een doelpunt. Vlak na de 3-0 krijgt Salman een enorme kans op nog een doelpunt, maar hij schiet hard en wild over. De wedstrijd kabbelt voort en naast een mooi schot van Seth op de lat weet Hardinxveld door eigen slordigheden geen grote kansen meer te creëren.

In de rust wordt aangegeven dat het spel rustiger moet en dat de ruimtes aan de andere kant van het veld meer gezocht moeten worden. Er wordt na rust wat vaker doorgewisseld. Het heeft geen invloed op het spel, want na rust speelt Hardinxveld een stuk beter. De beloning komt al in de derde minuut na rust. Fenne draait een corner gevaarlijk in en de keeper weet met moeite de bal voor de lijn tegen te houden. Jonathan is er echter als de kippen bij en schiet de bal overtuigend tegen de touwen. Ondanks het zware veld gaat de bal steeds sneller van voet naar voet en van kant naar kant. Alex speelt voor de verandering eens op het middenveld en doet dit zeer verdienstelijk. Hij speelt de bal in de veertigste minuut in een keer door de lucht in de diepte op Dani. Onder druk van de rechtsback en de uitgekomen keeper weet Dani de bal terug te leggen op Kyan. Er staan twee verdedigers voor zijn neus, maar met een soepele voetbeweging weet hij de bal over de twee verdedigers heen te stiften en de bal verdwijnt in het doel.

Vervolgens is er een fase waarin Hardinxveld het weer iets rustiger aan doet. Het geeft De Alblas meer ruimte en Harm moet een aantal keren de gaten dichtlopen. In de omschakeling blijft Hardinxveld gevaarlijk, zeker als door vermoeidheid de ruimtes aan de kant van De Alblas groter worden. Tien minuten voor tijd neemt Fenne weer een hoekschop en deze valt gevaarlijk binnen het vijfmetergebied. De keeper stompt de bal weg en Stan krijgt de bal voor zijn voeten. Hij behoudt goed het overzicht en legt de bal terug op de inmiddels ingelopen Fenne. Fenne heeft een mooi geplaatst schot in huis en via de onderkant van de lat valt de bal het doel in. Haar eerste doelpunt van het seizoen hing al langer in de lucht, maar daar is hij dan eindelijk. Na twee assists pakt Fenne ook haar doelpunt mee in deze wedstrijd. De stand is inmiddels 6-0 en Hardinxveld heeft in de laatste minuten nog meer in petto.

Na een combinatie tussen Jordi en Dani maakt laatstgenoemde een mooie actie op snelheid. Hij slalomt twee man voorbij en speelt de bal op het juiste moment naar Salman. Salman draait, creëert ruimte voor het schot en schiet de bal beheerst en hard voorbij de keeper. Ook in deze wedstrijd weten weer een hoop verschillende spelers te scoren.

Het slotstuk is wederom een mooie goal. Jordi neemt een bal zeer handig mee en gaat op snelheid zijn man voorbij. In het strafschopgebied ontwijkt hij een sliding en dribbelt door naar het doel. De hoek is lastig en Jordi maakt het juiste besluit om de bal terug te leggen op de goed gepositioneerde Fenne. Zij weet met wederom een mooie geplaatste trap de bal buiten bereik van de keeper te schieten en haar tweede van de wedstrijd te maken. Niet lang daarna fluit de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Hardinxveld JO13-1 kan wederom 3 punten bijschrijven en brengt het puntentotaal op 21. Het doelsaldo is ook indrukwekkend met 36 goals voor en slechts 1 tegen. Aanstaande zaterdag wacht in alle vroegte een uitwedstrijd bij Oranje Wit in Dordrecht. Een tegenstander die gezien de recente uitslagen tegen EBOH en LRC zeker niet onderschat mag worden. Tot zaterdag!