Hardinxveld 3 pakt punt bij koploper maar verdiende misschien meer

3e klasse E

6 oktober 2018 14:30

06 oktober 2018 Groot Ammers 3 – Hardinxveld 3

Na het debacle van vorige week in de derby tegen Peursum 2 waarin met maar liefst 1-5 werd verloren was het deze week de taak om daarvan te herstellen. Het was wel duidelijk dat wat vorige week gebeurde niet meer voor mag komen. Hoe lekker is het dan dat je je kan herstellen tegen de koploper. Het team was flink gewijzigd ten opzichte van de vorige week. Enkele spelers waren terug en weer andere ontbraken om diverse redenen. Maarten en Luuk kwamen over van het 2e om zo het benodigde wedstrijdritme te behouden.

De wedstrijd begon wat aftastend van beide ploegen waarin Hardinxveld meer de bal had zonder tot echt grote kansen te komen. De ruimte lag op de linkerzijde voor Hardinxveld maar het lukte niet goed om hiervan te profiteren. Na inschuiven van een verdediger was het na 30 minuten de eerste lange bal van de thuisploeg die direct werd omgetoverd tot doelpunt. Echt een baalmoment voor Hardinxveld dat het gevoel had de betere ploeg was maar toch tegen een achterstand aankeek. Met deze stand werd de rust bereikt en de taak was voor Hardinxveld om de 2e helft aanvallend beter aan te sluiten, meer energie erin te gooien en te geloven in een goed resultaat.

Hardinxveld begon scherp de 2e helft. De druk werd opgevoerd en Hardinxveld werd sterker en sterker. Dit leidde binnen 3 minuten na rust al tot de gelijkmaker. Jordi scoorde 1 op 1 met de keeper na een prachtige pass van Erik. Het vertrouwen nam hierdoor toe en de thuisploeg kwam er niet meer uit. Hardinxveld drukte door en kwam in de 55e minuut op een terechte 1-2 voorsprong. Sven kon prachtig binnenkoppen nadat hij zelf in de bal kwam, de bal kaatste, de bal naar de buitenkant ging op de diepgaande Luuk die goed en strak voorgaf. Hardinxveld had de gastheren in de tang en de taak was nu doorzetten. Helaas kwam Hardinxveld net niet tot een verschil van 2 wat de wedstrijd in het slot zal doen gooien. Met nog een kwartier te spelen gaf de thuisploeg wat speldenprikjes terug. 10 minuten voor tijd kwam de 2-2 op het scorebord te staan. Hardinxveld liet het hier niet bij zitten, rechtte zijn rug en antwoorde direct met de 2-3. Sven wist 1 op 1 binnen te schuiven na prachtig voorbereiden van Maarten. De overwinning lonkte voor de gasten. Het spel werd wat zenuwachtig en. Vol overgave werd de voorsprong verdedigd wat leek te lukken tot de 94e minuut aanbrak. Een laatste vrije trap voor Groot Ammers. De mee opgaande verdedigers zorgde voor veel tumult voor de goal wat onbegrijpelijk onbestraft bleef. De scheidsrechter ontging alles. Opmerkelijk was dan wel weer dat een duwtje van Leon wel werd gezien en leidde tot een directe rode kaart. Tot ontsteltenis viel de vrije trap ook nog binnen bij de eerste paal wat leidde tot een 3-3 eindstand, want afgetrapt werd er niet meer.

Een gelijkspel bij de koploper klinkt niet verkeerd, maar als die zo laat valt terwijl jezelf het betere van het spel hebt is het zuur. Met het vertoonde spel mag Hardinxveld tevreden zijn. Volgende week speelt Hardinxveld 3 weer tegen een koploper. Dit keer ontvangen ze buurman Schelluinen 2 aan de Sluisweg, waar voor het thuispubliek wat goed te maken valt voor het vertoon van de vorige thuiswedstrijd tegen Peursum 2.