Hardinxveld pakt volle buit in openingswedstrijd

VV Papendrecht 2

Hoofdklasse A

22 september 2018 12:30

Op een regenachtige zaterdagmiddag is Hardinxveld 2 het tweede jaar in successie in de hoofdklasse goed begonnen. In en tegen Papendrecht zegevierden de Hardinxvelders met 1-3.

De heenreis naar Papendrecht verliep nog stroef, aangezien er op de geplande route werkzaamheden waren. Toch was iedereen op tijd op plaats van bestemming. Hardinxveld trof vandaag Papendrecht, die uit de eerste klasse gepromoveerd zijn. Iets na half een floot de scheidsrechter voor het begin op het grasveld van Papendrecht. Hardinxveld had het lastig in de openingsfase en kon de tegenstander niet echt onder druk zetten. In de 9e minuut was het al raak voor Papendrecht, toen uit een corner een van hun spelers vogelvrij kon binnenkoppen. Maar deze tegenvaller was nog niet het signaal voor Hardinxveld om er een tandje bij te zetten. Het eerste half uur bleef matig met veel slordigheden in de opbouw. Een tweede goal van Papendrecht werd afgekeurd wegens buitenspel, hiermee kwam Hardinxveld goed weg. Na het matige halfuur werd er iets opportunistischer gevoetbald, wat ervoor zorgde dat het spel zich nu veelal afspeelde op de helft van Papendrecht. Ook resulteerde dit in wat kleine kansjes maar de gelijkmaker zat er nog niet in, met een 1-0 achterstand gingen we de rust in.

Het was duidelijk dat er na rust iets anders nodig was om de overwinning mee te nemen. Ook werd er afgesproken dat als onze veteraan Gerco niet verder zou kunnen dat er dan een extra spits bij zou komen. Direct vanaf het begin van de tweede helft was er een totaal ander Hardinxveld te zien. Vele malen feller en scherper dan in de eerste helft. En zoals al in de rust aangekondigd kwam Michael erin voor Gerco. Op deze wisseling had Papendrecht geen antwoord en binnen het kwartier was het raak. Een goede voorzet van de rechterkant van Kevin wordt binnengegleden door Michael, 1-1!

Nu was het zaak door te drukken want het was duidelijk dat Papendrecht zich geen raad wist met de Hardinxveldse druk. Een klein kwartier later was daar dan ook de verdiende voorsprong. Een prachtige steekbal van Stefan op Ricky wordt op waarde geschat, de bal vliegt de kruising in! De vreugde bij Hardinxveld is groot en zoals Ricky dat verwoordt: "ajaa ohooh young ellens!". In plaats van achteruit te lopen bleef Hardinxveld de druk op de goal van Papendrecht houden en dit werd al na vijf minuten beloont met 1-3. Weer was het Kevin die met een goede voorzet het hoofd van Michael vond en die kopte de bal keurig binnen. Na deze goal speelde Hardinxveld de wedstrijd uit zonder echt nog in de problemen te komen. Een grote kans was er nog voor Hardinxveld toen Michael vrijgespeeld werd voor de keeper, maar hij schoot de bal net naast en miste zo de kans op een hattrick. Aan de andere kant testte Papendrecht Carlo nog maar die had een antwoord op het schot. Zo begint Hardinxveld met drie punten aan het nieuwe seizoen!

Na de wedstrijd volgde ook nog de jaarlijkse barbecue. Hier werd nog even aan de teambuilding gewerkt en het bleef nog lang gezellig. Hiervoor willen wij iedereen die de barbecue mede georganiseerd heeft van harte voor bedanken. Volgende week speelt Hardinxveld de eerste thuiswedstrijd in de competitie, Wieldrecht komt dan naar de Sluisweg. Aftrap is om half een.

Opstelling: Carlo- Stefan, Gerco (50' Michael), Ruben, Jesper- Nick, Ricky (84e Luuk), Thomas, Joost- Stefan (77' Rob), Kevin (87' Maarten)

Scoreverloop: 9e minuut 1-0

56e minuut 1-1 Michael