Hardinxveld deelt de punten in openingsduel bij Arkel

Arkel 1

3e klasse C

22 september 2018 15:00

In het openingsduel van de competitie deelde Hardinxveld de punten in Arkel. Vorig seizoen zat er nog twee klassen tussen beide ploegen, en promoveerde Arkel en degradeerde Hardinxveld naar de derde klasse. De kennismaking in de derde klasse verliep voor beide ploegen lang niet vlekkeloos, en bleven op die manier ook steken bij een 1-1 gelijkspel.

De WSB brigade trad deze middag aan zonder de geschorste Job Werkman, de geblesseerde Danny van den Bout en de vakantie vierende Niels Nomen.
De eerste mogelijkheden waren er voor Hardinxveld uit een serie hoekschoppen, waarbij Richard Zwakhals uiteindelijk net naast kopte. Een afstandsschot van Aron van Andel pakte de Arkeldoelman en zijn volgende poging vloog naast het doel. Arkel kon net niet gevaarlijk worden uit een steekbal op Corné van Horik, die Christian Verschoor op tijd onderschepte. Zo bleef het een vlak duel met een weinig verbazende 0-0 ruststand.
Aan de tweede helft begon Arkel scherper en was het aan Marc Koning te danken dat de thuisploeg niet op voorsprong kwam. Dat door op tijd uit te komen en vervolgens tot tweemaal toe pogingen van Arkelspits Corné van Horik op de doellijn te pareren. Ook een vrije trap van net buiten de zestien tikte de Hardinxvelddoelman uit de hoek. Uit een doorkopbal kon Robin de Kok aan de andere kant vrij uithalen, maar schoot voorlangs het Arkelse doel. Een kwartier na de pauze nam Arkel de leiding uit een door Hardinxveld omstreden penalty, uit een door arbiter van Honk geconstateerde handsbal in de bij een vrije trap opgetrokken muur. Deze keer benutte Corné van Horik wel het buitenkansje op de 1-0.
De meer naar voren spelende Adi Jogic kwam bij Hardinxveld in de ploeg voor middenvelder Jos Laurs en die ingreep van coach Arjan de Vries had kort daarna succes. Na voorbereidend werk van Richard Zwakhals speelde Adi Jogic een man uit en schoof de 1-1 in de verre hoek. Dat beide ploegen nog loerden op de winst gaf de matige wedstrijd toch nog een spannend slot. Arkel dacht zelfs het potje uit te kunnen halen door te scoren na zowel hands in buitenspelpositie en het erg late fluitsignaal van de arbiter. Even later was de arbiter er wel vroeg bij om na amper 90 minuten af te fluiten. Zo hielden beide ploegen met het 1-1 gelijkspel een puntje over aan hun ouverture van de competitie in de derde klasse.

Opstelling: Marc Koning, Christian Verschoor, Patrick Zwakhals, Robin de Boon, Danny den Haan, Aron van Andel, Vincent van Lopik, Jos Laurs (62’Adi Jogic), Robin de Kok, Richard Zwakhals, Johan Woltman (80’Aron Eijkelboom).