Bevrijdende overwinning van Hardinxveld in uitduel bij VVAC

VVAC 1

Niels Nomen (penalty)
Robin de Kok (vrije trap)

27 oktober 2018 15:00

Hardinxveld heeft in de uitwedstrijd bij VVAC een bevrijdende overwinning geboekt. Na vier gelijke spelen en een verliespartij viel het in de zesde competitiewedstrijd eindelijk goed voor de ploeg van trainer coach Arjan de Vries. Na een slordige eerste helft pakte Hardinxveld de tweede helft een stuk beter op en zegevierde uiteindelijk met 1-3.

Hardinxveld moest het op sportpark “de Put” doen zonder de geschorste Job Werkman en Adi Jogic, terwijl ook Aron van Andel geblesseerd aan de kant bleef. Al snel leek het mis te gaan bij Hardinxveld door een te korte terugspeelbal van Patrick Zwakhals, die nog net op tijd werd onderschept voordat VVAC profiteerde. Ook bij volgend balverlies schoot Rick Damsteegt namens VVAC over de lat. Na een half uur spelen werd opnieuw balverlies Hardinxveld wel fataal. Uit de ruimte aan de rechterflank werd na een lage voorzet door Nick Lakerveld de 1-0 in de verre hoek binnen geschoven. Hardinxveld kreeg uit het niets de mogelijkheid om de score voor de pauze toch nog in evenwicht te trekken. De mee opgekomen Christian Verschoor kreeg een duw binnen het strafschopgebied en uit de penalty die arbiter Beumer toekende bracht Niels Nomen de stand op 1-1.
De tweede helft startte de WSB Solutions brigade met heel wat meer overtuiging. De in de spits sleurende Niels Nomen schoot een vrije bal hoog over en probeerde het later uit een hoekschop met een hakje in het zijnet. Bij een uitbraak glipte VVAC langs de uitkomende doelman Marc Koning maar was Jos Laurs op tijd terug om in het doelgebied van Hardinxveld redding te brengen. Halverwege de tweede helft sloeg Hardinxveld wel toe uit een snel genomen vrije trap. De op het middenveld beter uit de verf komende Danny van den Bout snelde richting het doel en schoot van buiten de zestien Hardinxveld naar een 1-2 voorsprong. Zijn vreugde werd even later wel getemperd toen hij met een wellicht langdurige voetblessure naar de kant moest. Voor hem kwam in de plaats Aron Eijkelboom. VVAC probeerde het in de slotfase opportunistischer met lange ballen, maar echt gevaar leverde dat niet op. Kort voor tijd besliste Hardinxveld het duel definitief uit een vrije trap wegens hands bij een uittrap van VVAC doelman Mathijs de Hoop. Net buiten de zestien meter kon Robin de Kok met links aanleggen om afgemeten langs de muur in de linkerhoek de eindstand op 1-3 te bepalen. Een domper voor VVAC dat met twee punten onderin op de voorlaatste plaats blijft steken. Met deze voor Hardinxveld bevrijdende eerste overwinning in de competitie stijgt de ploeg met zeven punten naar de tiende positie en komt de middenmoot in zicht.
Komende zaterdag 3 november gaat Hardinxveld proberen die stap te zetten in de thuiswedstrijd tegen de nummer twaalf Unitas. De aanvang aan de Sluisweg is om 14.30 uur.

Opstelling: Marc Koning, Christiaan Verschoor, Robin de Boon, Patrick Zwakhals, Jos Laurs, Vincent van Lopik, Danny van den Bout (80’Aron Eijkelboom), Robin de Kok, Johan Woltman, Richard Zwakhals, Niels Nomen.