Hardinxveld gaat met knappe overwinning bij SVW met goed gevoel de winterstop in

SVW 1

Robin de Kok (schot)

15 december 2018 15:00

Hardinxveld gaat mede door een knappe 0-2 uitoverwinning in de laatste wedstrijd voor de winterstop bij SVW met een goed gevoel het winterreces in. Vooral de overtuigende laatste twee winstpartijen bevestigen de opwaartse lijn die de ploeg van de aan het einde van dit seizoen vertrekkende trainer Arjan de Vries te pakken heeft. Met verzorgd veldspel en de juiste dosis strijdlust kreeg het thuis nog ongeslagen SVW geen enkel vat op Hardinxveld, dat een verdiende overwinning kon bijschrijven en zo op de valreep naar het linker rijtje klom.

Ondanks dat beide ploegen er een aardige derby van probeerden te maken bleven de echte kansen lange tijd uit. Met veel middenveldspel reikte het duel vaak niet verder dan de 16 meter. Na een half uur leek SVW de strijd open te gaan breken toen Christian Verschoor balverlies leed op de middenlijn en Fitim Meha er vandoor kon naar het Hardinxveld doel. De centrale Hardinxverdediger achterhaalde de doorgebroken SVW aanvaller net op tijd met een tackle op de bal. Met nog een paar minuten te gaan voor de pauze was het wel raak, met nu Christian Verschoor in de rol van aanstichter en afmaker. De combinatie na zijn doorzetten belandde opnieuw voor zijn voeten en dat schot bleek SVW doelman Jan Romijn te machtig. Hardinxveld probeerde direct door te drukken maar het bleef tot de rust bij deze 0-1.
Ook in de tweede helft speelde de WSB brigade geconcentreerd tegen het gezien de ranglijst niet meevallende SVW, dat nauwelijks gevaarlijk werd. De opkomende vleugelverdediger Lars van der Rest haalde de achterlijn, maar de SVW goalie dook op de bal breed voor het doel. Uit een corner kopte de ook mee opgekomen Robin de Boon de bal net voorlangs de kruising. SVW kwam niet verder dan wat schietpogingen van afstand waar doelman Marc Koning niet al te veel moeite mee had. Na 70 minuten bekroonde Robin de Kok de wedstrijd met een fraaie treffer na net over de middenlijn goed voor zijn man te zijn gekomen. Op weg naar het doel passeerde hij ook nog een SVW verdediger en schoot onberispelijk de 0-2 voor Hardinxveld binnen. In de slotfase bleef Hardinxveld druk houden op de tegenstander maar was de strijd eigenlijk al gestreden. Het bleef bij een meer dan verdiende 0-2 overwinning voor Hardinxveld, dat de week daarvoor ook al De Zwerver als andere subtopper met 4-0 het nakijken had gegeven. Na een wisselvallige eerste seizoenshelft in de derde klasse lijkt Hardinxveld nu op plaats zeven met 19 punten uit 12 wedstrijden gereed om er een spannend verloop van de competitie na de winterstop van te maken.
De eerstvolgende ontmoeting staat gepland op 19 januari met de thuiswedstrijd aan de Sluisweg tegen Streefkerk, dat over hetzelfde aantal punten beschikt.

Opstelling: Marc Koning, Lars van der Rest, Robin de Boon, Christian Verschoor, Jos Laurs, Aron van Andel, Vincent van Lopik, Robin de Kok, Aron Eijkelboom, Richard Zwakhals, Johan Woltman.