Hardinxveld laat het afweten met nederlaag tegen De Alblas

De Alblas 1

20 oktober 2018 14:30

Hardinxveld heeft het in de thuiswedstrijd tegen De Alblas behoorlijk af laten weten met een 0-1 nederlaag. In een heel matig duel dat eigenlijk geen winnaar verdiende sloegen de gasten na een uur spelen toe. De ploeg van trainer Arjan de Vries kwam die klap niet meer te boven en eindigde bovendien de wedstrijd met maar negen man.

Met een mager aantal punten van respectievelijk vier voor Hardinxveld en drie voor De Alblas was deze vijfde speelronde cruciaal om aan te haken bij middenmoot. De eerste helft verliep stroef van beide kanten. Een echt gevaarlijke doelpoging liet ruim een half uur op zich wachten met een volley van Robin de Kok die net over de lat van het Alblasdoel scheerde. Ook een volgend schot van Adi Jogic vloog over het doel. Kort voor de pauze kopte Robin de Boon net op tijd een hoekschop van De Alblas voor het doel weg en ging ook een uithaal van de gasten voorlangs het doel.
De tweede helft leverde opnieuw weinig goed voetbal maar wel iets meer spanning op. Zowel een kopbal van De Alblas als een afstandsschot haalde doelman Marc Koning knap uit de bovenhoek. Daarna liet Hardinxveld de grootste scoringskans liggen, toen na een combinatie Richard Zwakhals voor open doel de bal naast schoof. Uit de tegenaanval sloeg De Alblas op snelheid langs de verdediging van Hardinxveld wel toe, door de 0-1 strak binnen te schieten. Een vrije trap van Robin de Kok schampte vervolgens de buitenkant van de Alblaspaal, terwijl doelman Marc Koning daarop Hardinxveld redde door een vrije trap langs de muur weg te tikken. Met nog een kwartier op de klok werd het onvriendelijker binnen de lijnen en beloonde arbiter IJpelaar dat met flink wat kaarten. Bij een forse tackle voor de opvliegende dug-out van De Alblas ging Hardinxveldaanvaller Adi Jogic er af met rood. Met in totaal driemaal geel voor Hardinxveld en viermaal geel voor De Alblas was de koek nog niet op, want met een nijdige duw bezorgde Job Werkman Hardinxveld zelfs voor de tweede maal rood. Met alle onderbrekingen wegens blessures, kaarten en wissels kwam er van een slotoffensief van Hardinxveld ook niets terecht en leed zo een pijnlijke 0-1 nederlaag tegen een opgelucht De Alblas.
Hardinxveld moet zich daarvan proberen te herstellen voor de komende wedstrijd uit bij de nummer voorlaatst VVAC.

Opstelling: Marc Koning, Job Werkman, Robin de Boon, Patrick Zwakhals, Danny van den Bout, Aron van Andel (45’Johan Woltman), Vincent van Lopik, Jos Laurs, Robin de Kok, Richard Zwakhals, Adi Jogic.