Hardinxveld verspeelt winst bij De Alblas in blessuretijd

De Alblas 1

Assist: Robin de Kok

9 maart 2019 15:00

Hardinxveld verspeelde in blessuretijd van de uitwedstrijd bij De Alblas een 0-1 voorsprong. Na een kwart wedstrijd had de ploeg van trainer Arjan de Vries de leiding genomen door een doelpunt van verdediger Christian Verschoor. Hardinxveld maakte het niet verder af en in een niet alleen door de storm grimmiger wordende tweede helft probeerde De Alblas de gelijkmaker te forceren. Tot verbijstering van Hardinxveld kostte dat niet voor de eerste keer dit seizoen punten in blessuretijd, toen het de thuisploeg lukte om in de 92e minuut nog met de 1-1 langszij te komen.

Hardinxveld en de Alblas waren als middenmoters gerangschikt op plaats zeven en acht van de ranglijst. Om richting de subtop te kunnen bewegen was voor beide ploegen eigenlijk een driepunter noodzakelijk. Gehinderd door de felle wind dwars over het veld maakte Hardinxveld er in de eerste helft nog het beste van. Bij de eerste poging schoot Robin de Kok net naast het doel van De Alblas. Even later moest doelman Marc Koning aan de andere kant een schot onder de lat wegtikken. Hardinxveld scoorde na een kwart wedstrijd uit een hoekschop de openingstreffer. Robin de Kok slingerde de bal voor het doel en bij de tweede paal tikte Christian Verschoor de 0-1 binnen. Hardinxveld speelde verder vooruit maar dat leverde nauwelijks kansen op. Namens De Alblas was een schot van Richard v.d. Berg op de paal nog het meest gevaarlijk. Met nog drie  minuten te gaan tot de pauze werden de ploegen wegens het onweer vervroegd naar de kleedkamer de gedirigeerd.
Bij de herstart van het tweede deel werden eerst de resterende minuten uitgespeeld en kopte Vincent van Lopik achterwaarts de bal over Alblasdoelman de Ruiter maar ook over de lat. Hardinxveld sloeg niet verder toe toen uit een voorzet Aron Eijkelboom met een kopbal de lat van het Alblasdoel raakte. De stemming in het veld werd er ook niet beter op met een fysieke strijd die arbiter Sturm gedoogde. Hardinxvelds spelmaker Aron van Andel moest het met forse tackles nog het meest moet ontgelden en De Alblas kwam weg met geel. De druk op Hardinxveld nam toe, maar leek desondanks stand te houden. Tot in blessuretijd een aanval door De Alblas van de zijkant werd afgelegd op Richard van den Berg, die met een uithaal in een druk strafschopgebied Hardinxveld doelman Marc Koning laag in de hoek het nakijken gaf. Naast het teleurstellende 1-1 resultaat op de valreep maakte ook de provocaties door de aanhang van De Alblas een vervelend slot aan deze voetbalmiddag voor Hardinxveld.
Komende zaterdag 16 maart staat voor Hardinxveld thuis de streekderby tegen VVAC op het programma. De aanvang aan de Sluisweg is om 14.30 uur.

Opstelling: Marc Koning, Christian Verschoor, Robin de Boon, Patrick Zwakhals, Jos Laurs, Aron van Andel (85’Jesper Buist), Vincent van Lopik, Danny van den Bout, Robin de Kok, Aron Eijkelboom (75’Thomas Rozeboom Bos), Richard Zwakhals.